Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Noen som vet noe om dette? Har vaert i kontakt med noen som skal holde kurs og etter ett aar skal man liksom vaere kvalifisert til aa jobbe som hypnoterapaut??!!!! Noen som er kvalifiserte psykoterapauter her som kan si noe om dette? Er det en GODKJENT utdannelse? Eller regnes det som "alternativ behandling'? Plis svar!
Gjest -<<- Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 For å kunne bruke tittelen psykoterapeut må du være psykolog eller psykiater. Det blir du ikke på et år. Hypnoterapeut tror jeg ikke er noen beskyttet tittel i Norge, i så fall kan du greit kalle deg det uten å ta noe kurs i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 Hjerteligen takk for svar! Da har jeg faat svar paa litt av det jeg funderte paa, ja... Hmmmmm... Er liksom Essex Umiversity som skal samarbeide med kursholderen ehr da... Koster 40 000 kroner, ogsaa... Spoers om det bare er lurerier........................ Hilsen HI
Gjest -<<- Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 Tja. University of Essex er svært anerkjent på feltet psykoterapi, men hvorvidt opplegget er seriøst av den grunn er jo vanskelig for meg å si noe om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå