såpebobledama Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Skal på UL for tredje gang (denne tredje er for å fastsette terminen) i det som blir uke 16. Kan man se kjønnet da? Og må man ta sånn fostervannsprøve?
septemberpiken Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Fostervannsprøve gis vanligvis bare til gravide som det er grunn til å mistenke har økt mulighet for feil ved fosteret (f.eks. de som er 38 år eller eldre når barnet fødes), så hvis det ikke er noen spesiell grunn skal du ikke ha det. Hvor tidlig det går an å se kjønnet vet jeg ikke, har hørt at det er mulig fra 14-16 uke, men det vanlige er jo ved ordinær ultralyd, og det er ikke alltid det går an å se det da heller (avhenger jo av at den i magen er litt samarbeidsvillig også).
*Heffalompa* Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 I mitt forje svangerskap var jeg på volvatt i uke 14, fikk da vite at jeg ventet ei jente
Gulle84 Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 Hei! Jeg var på ultralyd hos verdens greiste lege når jeg var 12 + 1 uker på vei og fikk vite at det var en gutt! Han spurte meg om jeg ville vite hva det var og når jeg så på skjermen kunne jeg selv se at det var en gutt fikk tilsendt 25 bilder med tekst til hvert eneste bilde rett etterpå. Nå skal det sies at denne konsultasjonen kostet over 1000 kr, men verdt hver eneste krone.
Gulle84 Skrevet 8. oktober 2008 #6 Skrevet 8. oktober 2008 jeg var hos sentrumslegene i bergen Privat klinikk. Dyrt, men jeg har bare gode erfaringer derfra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå