babyfrøken *mamma* Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Liten oppdatering herfra ;o) Det hjelper å stå på sitt, for nå har jeg fått innkalling fra St Olavs til ny ul med vekstsjekk uka her... Blir veldig spennende å se hvor stor hun er, og ikke minst hva de sier/ tenker rundt videre forløp hvis hun fortsatt ligger an til å bli så stor.. Håper det er bra med deg og lille, store babyen din! (",)
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Så bra! Det er godt å høre! Legen min sendte henvisning til sykehuset før helgen for vekstsjekk. Hun var ikke i tvil om å henvise meg, så slapp hvertfall å krangle med henne;) Men hun sa at sykehuset ofte var lite villige til å gjøre det, så hun anbefalte meg å ringe og mase... så jeg får vel gjøre det:) Tenkte bare å vente til de har fått brevet:) Blir spennende! Hold meg oppdatert om hva som skjer på sykehuset da! Hvis babyen din fortsatt ser ut til å bli stor, så må de jo gjøre noe?! Du må bare mase hvertfall, ikke gi deg. Og tips fra legen, spør ALLTID etter navn på de som nekter deg noe du vil, da pleier de å gi seg, for skulle det vise seg å være en feilvurdering i etterkant, så er det kjipt for dem å stå ansvarlig.... Lykke til:) Og håper alt er bra med deg og lille, store babyen din også
babyfrøken *mamma* Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2008 Tusen takk for det (",) Rapport kommer imorgen ;o) - og nei, hehe, jeg kommer IKKE til å gi meg!! Vi er råspente begge to nå, på hva de finner ut og hva de sier imorgen.. Min kjære har gjettet at hun ligger på ca 3400g nå, så får vi se om han har rett ;o) Haha, så morsomt at det er motsatt med lege vs sykehus hos deg, her var det jo legen som var litt vanskelig og sykehuset akjsonerte med en gang.. Vel, vel, vi får bare stå på vårt, så kommer vel disse små, store babyene våre før vi vet ordet av det! (",) Ha en super dag!
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg er litt redd begrunnelsen til legen min ikke holder i forhold til sykehuset... Jeg har sagt hele tiden at jeg VET at det er feil termin. Og SF-målet mitt har jo ligget høyt hele veien... Det er derfor jeg mener at de må vurdere ny termin. I tillegg har jeg vært på 3D ul som bekreftet min oppfatning - og det brukte legen som begrunnelse : at 3D ul fant en annen termin... MEN,jeg vet jo det at babyene vokser forskjellig og blablabla, og er vel rimelig sikker på at sykehuset mener det er en tynn begrunnelse... Prøvde å fortelle legen dette, men hun mente at det var en sterkere begrunnelse, enn min egen oppfatning av saken... ikke vet jeg?! Tipper jeg ringer på sykehuset i morgen og hører! Får heller utdype litt nærmere da, og håpe de gidder å høre:) For alt jeg vet kan de jo ha gitt meg en time alt... *håpe håpe*
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 8. oktober 2008 #5 Skrevet 8. oktober 2008 JIPPI! *må le av meg selv* Satt i en time og mannet meg opp og planla hva jeg skulle si, lagde lister med argumenter... så ringer jeg, og joda - de hadde allerede gitt meg en time:) Jeg ble helt paff, takket veldig pent og skjønte INGENTING;) Og damen i tlf. spurte forsiktig om det gikk bra å vente så lenge (fikk time om 2,5 uke), hun beklaget det, men hvis det var noe så var det baaare å ringe tilbake - så skulle de prøve å ordne det:) Håper du kommer hjem fra sykehuset med like gode nyheter også!
babyfrøken *mamma* Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. oktober 2008 *ler* Så bra!! (",) Det blir spennende å høre hva de finner ut om babyen din! Vi var på ul kl 08 idag, fikk samme jm som vi hadde på ordinær ul, det ble jeg superglad for!!! Hun er ung nok til å få meg seg evt "nye" ting, og gammel nok til å være skikkelig erfaren og tillitsvekkende om du skjønner. Hun tok seg goood tid til å snakke med oss før hun i det hele tatt begynte å undersøke noenting som helst, og innrømmer glatt at jeg ble roligere bare av å høre på henne. Hun sa hun skjønte jeg var litt urolig, og at man skal ta denslags på alvor, men at man må huske på at en stort sett får høre; og husker..de verste scenarioene.. I de aller, aller fleste tilfeller får man en baby som er tilpasset sin egen kropp, selv om genene fra far selvsagt har en rolle i det hele. Videre sa hun at dette med å måle vekst kan være litt "skummelt" hvis en ikke er veldig erfaren og "vet hva en driver med", fordi bare en mm eller to vil utgjøre stor forskjell. Så begynte hun å se på frøkna, hehe, hun har det visst veldig fint der inne *ler* Gjenomsnittet ved 36,5 uke er på ca 2950g, og vesla her ligger nå 16% over snittet, på ca 3300g. Hun sa hun har vokst veeeldig jevnt, så hun trodde hun kom til å fortsette i ca samme "tralten", og dermed ende opp på ca 3900g-4000g ved ul-termin (3.nov). Det synes jeg ikke var så veldig avskrekkende egentlig, iom at jeg mener min termin er 28. okt, og dermed er sjansen for at hun kan komme litt før og altså være litt mindre, tilstede. Videre sa hun at hun lå godt ned i bekkenet med hodet, og mente derfor det ikke var noe grunnlag for å bekymre seg om det var plass der, hadde hun ikke vært festet enda, ville de ha fulgt meg opp enda nærmere og sendt meg til måling av bekken. Hun så ingen grunn til "panikk", mente at dette kom til å gå helt fint, og understreket at de underveis i fødselsforløpet hadde mange tegn å se etter i forhold til plass i bekken etc. Hun hadde en sånn trygg autoritet over seg som gjorde at både jeg og samboeren min, (og vi er ganske "kritiske og sta" begge to, hehe) virkelig ble beroliget av, og ikke minst trodde på, det hun sa. Så iogmed at "min" jm har lovet å sende meg inn til sjekk dersom jeg går til ul-termin, en uke over min egen, er jeg nå ganske trygg på at dette skal gå fint (",) - heldigvis! Er først hvis det begynner å nærme seg ul termin at jeg kommer til å bli riiiimelig betenkt igjen nå....hehe, men da får de meg ikke ut av sykehuset igjen, så det går nok fint det også ;o) Veldig godt å vite at hun holder seg jevnt på 16-17% over snittet, det har hun gjort siden uke 26, så nå tror jeg på at hun ikke plutselig blir kjempemye større liksom (",) Så lenge det er i UNDERkant av 4kg, og ikke overkant, så skal jeg takle det ;o) Hodeomkretsen hennes lå forresten så og si på gjennomsnitt, dèt var iallefall godt å høre!!! (",) Blir veldig spennende dager og uker fremover nå..... Tror helt ærlig ikke hun kommer før om to-tre uker, så det er bare å smøre seg med tålmodighet, og samle på argumenter for å bli satt igang ved ul-termin dersom jeg går så lenge ;o) Hold meg oppdatert da!! (",) Ha en super dag med magen din ;o) Klem herfra!
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 8. oktober 2008 #7 Skrevet 8. oktober 2008 Så godt å høre at du kom inn til ei jordmor som hørte på dere, og som kunne jobben sin! Det har så mye å si... Hadde vært skikkelig ille å gått derifra uten å føle at en hadde oppnådd noe... Ca 4 kg er jo ikke så ille. Er vel ikke antall kg heller, men hodeomkretsen som er det kritiske punktet... så at den var på gjennomsnittet er jo veldig betryggende vil jeg si:) Og det viktigste av alt er jo at du får ny ul ved ul-termin. Da vil de jo se at hun har det bra der inne... Har hun det, så er det jo greit. Og hvis ikke blir du jo satt i gang da. Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet da! Ikke lenge igjen for deg nå! Også er det så greit å ha "ryddet" veien nå - og slippe å tenke hvordan dette kommer til å bli hvis hun ikke kommer til din termin, hvis hun ikke kommer til ul-termin osv. Nå har dere en plan, du er betrygget - og du kan nyte resten av svangerskapet. Jeg er sikker på at babyene våre kommer i tide - så mye som vi har styret med dette;) Hehe:) Jeg skal hvertfall på ul 24.11, blir spennende! Kanskje du allerede har født da?! Lykke til, slapp av og kos deg den siste tiden med jenta i magen:) Og hold meg oppdatert:)
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 8. oktober 2008 #8 Skrevet 8. oktober 2008 Mente såklart ul den 24.10 da, men det skjønte du vel:)
babyfrøken *mamma* Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. oktober 2008 *ler* Jadu, skal se de kommer 2 uker før vår egen termin begge to! Det hadde nesten vært litt festlig etter alt vi har styret med ja ;o) Åh, hadde vært herrrlig om hun kommer før ul-timen din ja, men jeg setter ikke alle pengene mine på det altså! (",) Masse lykke til, kos deg masse du også, så oppdateres vi underveis (",)
babyfrøken *mamma* Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 8. oktober 2008 Morsomt; så nettopp at vi har kjøpt lik vogn også ;o)
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 9. oktober 2008 #11 Skrevet 9. oktober 2008 Enda morsommere; vi har samme farge også Hehe:) Nydelig vogn da! Drev å lurte litt på simo duo også, siden den var et par tusen billigere, men angrer ikke et sekund på at det ble mondialen:) Gleder meg sånn til å trille rundt på frøkna i den:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå