Gå til innhold

sukkerbelastningtest i morgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått beskjed om å faste fra nå kl 2400, men kan jeg drikke vann? Noe som vet og har tatt testen selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok for 2 veke siden.....

Drakk vatn før testen,men ikkje nåke anna...Ingen som sa eg ikkje kunne hvertfall...

Skrevet

Skal helst ikke det.. Jeg har tatt den to ganger.. To tips som hjalp meg veldig andre gangen (erfaring fra første!) Spør om du kan få sukkerblandingen i 4 glass istedenfor to, du må ha 4 uansett for å få med hele "sukkergrøten", og det er mye mindre kvalmende når det er litt mer fordelt. Tips to:, hvis du vet du kan bli dårlig av å gå lenge uten mat, sitte i ro (du får ikke gå rundt på venterommet), det er varmt osv, så hør om du kan ligge på benken på skadestuen, også flytte deg om de trenger den.. Første gangen ble jeg så dårlig etter en time at jeg holdt på å besvime, andre gangen la jeg meg inn der med en gang, måtte flytte meg når jeg hadde en halvtime igjen, men var ikke dårlig under testen i det hele tatt..

Skrevet

Ta med deg en flaske med sitron!! Jeg var på det og jeg kunn drikke vann mener jeg. er snart 4 år siden, så husker dårlig. Men husker godt hvor "mektig" sukkeervannet ble for meg. Så ta med en flaske med sitron, så blir det lettere å drikke.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...