Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Vet det er mange som gjør det, men jeg tviler sånn på hva jeg skal gjøre.. Gutten vår er snart 5 år og er bedt i bursdag til ei som har vannkopper. Ville dere latt være å dra eller? Sjansen for at han får det før eller siden er jo relativt stor, men jeg synes det er litt fælt gjort mot gutten vår... Om dere skjønner?
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 bedre å få det når ungene er små ,,så ja,jeg ville dratt i bursdag
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Ja,det hadde jeg.. Det blir jo verre med åra så.. Men skjønner helt klart tanken din! Men er jo bedre han får det nå enn senere.. HVIS han får det nå, er jo ikke sikkert det heller..
Leirha Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg ville absolutt dratt. Best å få det når de er små. Husker jeg prøvde å få eldstemann til å få det da det gikk i bhgen, men han fikk det aldri.
du og jeg og vi to Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 Mamma er ikke sikker på om jeg har hatt det, for jeg hadde to prikker... Det blir et himla styr om jeg skulle være gravid igjen når mini engang får vannkopper - for det kommer han jo til å få - det kan være farlig for fosteret. Så hadde vi kunne dratt tilbake i tid så mamma kunne tatt meg med til noen for å bli smittet - så hadde jeg gjort det;) Selv om det er kjipt, så er det noe alle får før eller siden - og heller få det som liten enn som stor. En kollega ble liggende i to måneder med vannkopper. Men det finnes en vaksine, som jeg kanskje må ta før jeg evt. blir gravid på nytt. Og det kommer jo ikke til å skje i overskuelig fremtid...
Trultemora er presseklar!! Skrevet 6. oktober 2008 #6 Skrevet 6. oktober 2008 Dess gamlere de blir når de får det dess sykere blir man som regel! Jeg ville ihvertfall gått i bursdagen! Få vannkoppene så er du ferdig med de !
Banshee Skrevet 6. oktober 2008 #7 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg hadde sendt han avgårde jeg. Når vi var små ble vi sendt på besøk til andre barn i boligfeltet som var syke for at vi skulle få unnagjort barnesykdommene. Hadde ikke vondt av det syns jeg selv hvertfall.
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 6. oktober 2008 #8 Skrevet 6. oktober 2008 Det gikk vannkopper på avdelingen i barnehagen til datteren min i september i fjor, jaja - tenkte jeg, hun får det nok hun også - hun var sistemann i hele barnehagen som fikk dette og da hadde vi allerede kommet til mars, altså 6 mnd etterpå... men det er bedre å få det når de er små, for å få det som voksen er visstnok helt jæ**** sier mannen min som fikk det da han var 21 år!!! Så ja - jeg ville nok sendt barnet mitt avgårde i den bursdagen...
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #9 Skrevet 6. oktober 2008 Takk for svar alle mann. :-) Får se om jeg klarer å styre unna dårlig samvittighet og trøste meg selv med at det er til hans beste. Som dere sier, ikke no morro å få det når man er eldre. Var selv ganske stor når jeg hadde det, og det klødde no gruuusomt... :-S
<3 + <3 + ? Skrevet 6. oktober 2008 #10 Skrevet 6. oktober 2008 Ja, det hadde jeg gjort! Mamma var sånn som var livredd for å at vi skulle bli syke, så vi fikk ikke være sammen med barn som hadde vannkopper. Så jeg har ikke hatt det selv...ikke spesielt morsomt å vite nei. Pappan min har hatt det som voksen og han var skikkelig, skikkelig dårlig. Få det unnagjort!
Libido- Skrevet 6. oktober 2008 #11 Skrevet 6. oktober 2008 Ja jeg hadde fått det overstått. Så lenge det ikke hadde blitt kræsj med noe annet viktig. (med tanke på sykedager)
mor_til_2_84 Skrevet 6. oktober 2008 #12 Skrevet 6. oktober 2008 Huff, får litt noia av å lese her jeg. Sønnen min ble 2 år i juli, og har enda ikke hat en ENESTE barnesykdom! Burde jeg begynne å oppsøke det bevisst eller hva?
2SmåTroll Skrevet 7. oktober 2008 #13 Skrevet 7. oktober 2008 Nei det ville jeg ikke. Få de det så får de det, men ville aldri oppsøkt det.
brooklyn Skrevet 7. oktober 2008 #14 Skrevet 7. oktober 2008 endelig... ikke jeg heller! Det gikk vannkopper i bhg til guten min rundt nyttårstider i fjor. han fikk det ikke. får han så får han, jeg synes ikke man skal gjørs på å få syke unger.
Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #15 Skrevet 7. oktober 2008 Ja det hadde jeg. Greit å få det på en "kontrollert" måte nå (om det passer da), enn å f eks bli syk i jula eller ferien. De må nok gjennom det uansett, og å få det i voksen alder er grusomt.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 7. oktober 2008 #16 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg har observert en voksen kvinne med vannkopper. Tror hun hadde ønsket seg å hatt det da hun var barn! Jeg ville kanskje ikke aktivt lett etter steder å bli smittet, men ville definitivt sendt ham i bursdag til en med vannkopper. Stakkars jente, skal hun ikke få besøk i bursdagen sin hun da?
Prinsemammaen Skrevet 7. oktober 2008 #17 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg hadde sendt han i bursdagen! Vi fikk "tilbud" om å utsette gutten vår på 2,5 for vannkoppesmitte nå i høst. Sønnen til et vennepar av oss hadde det nemlig. Og vi hadde gjort det om vi ikke skulle på ferie til Frankrike to uker etterpå... :-)
Gjest irismor Skrevet 7. oktober 2008 #18 Skrevet 7. oktober 2008 Uten tvil. Søstern og jeg holdt på å drepe fattern mer enn en gang med barnesykdommer. Han ble skjermet for alle barnesykdommer når han var liten pga annen sykdom. Når vi fikk barnesykdommer så fikk fattern dem også. For å si det sånn ingen sjans i havet at vi blir flere søsken ;-) Vi delte kusma, vannkopper, meslinger, rødehunder og kikhoste med fattern. Han var skikkelig dårlig alle gangene. Den ene gangen holdt han nesten på å stryke med. Så her skal snuppa ikke skjermes for sånt.
trillemamma Skrevet 7. oktober 2008 #19 Skrevet 7. oktober 2008 Fælt ja, men ikke så ille. Det er mye verre hvis han får vannkopper i voksen alder.
mai mammaen til to Skrevet 7. oktober 2008 #20 Skrevet 7. oktober 2008 jeg vet ikke helt..jeg fikk tilbud om å komme med snuppa i besøk til en som hadde vannkopper. men da var hun bare 1 år.. syns hun var litt liten da.. nå er hun 2.5 år.. så kanksje nå.. er jo greit å bli ferdig med det liksom...
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 7. oktober 2008 #21 Skrevet 7. oktober 2008 Yes. Selv kjørte vi en time for å få smitta Guttongen når han var ca 4 og ennå ikke hadde fått vannkopper. Har etpar kompiser som holdt på å stryke med når de fikk vannkopper i tenårene, så mitt syn er at det er værre å vente.
Raych Skrevet 7. oktober 2008 #22 Skrevet 7. oktober 2008 Eh, for det første synes jeg det var snodig av de som skal feire bursdag, at de ber inn til selskap når ungen er syk og har vannkopper. Dette er jo utrolig smittsomt. Vi hadde ikke dratt. Jeg har ikke hatt vannkopper selv, og håper at jeg i ikke blir smittet nå i voksen alder, så da holder vi ungene unna slike ting. Det hadde jo selvfølgelig vært greit om de hadde gjort seg unna med dette mens de er barn, men vi kommer ikke til å oppsøke smitte. Jeg har ikke hatt noen barnesykdommer, så man "må" jo ikke gå gjennom dem heller:)
La Perla Skrevet 7. oktober 2008 #23 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg hadde reist. Mine jenter fikk det da de var 9 mnd og 5 år, og de fikk det veldig mildt, særlig hun yngste. Det er veldig greit å få det overstått.
Omr Skrevet 7. oktober 2008 #24 Skrevet 7. oktober 2008 Hadde vannkopper da jeg var 13 - var veldig syk. For ikke å snakke om en bekjent som ble smitta av dattera si;) Sannsynligheten er veldig stor for at de får smitten iløpet av livet - og ikke så bra om en er syk når en er gravid... så jeg ville nok utsatt en 5-åring for smitte, ja:)
^*^Ma85^*^ Skrevet 7. oktober 2008 #25 Skrevet 7. oktober 2008 jeg hadde sendt han avgårde uten å nøle datteren til en venninne av meg hadde vannkopper og jeg gikk på besøk ens ærend i håp om at jenta mi skulle få det! har sett vannkopper i voksen alder, og hos tenåringer, og ikke søren om mine unger skal få det i den alderen viss jeg kan forhindre det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå