Gå til innhold

Johannes kom 29.09 :)


Anbefalte innlegg

Skrevet

En skjønn bylt på 4060 g og 52 cm kom til verden sist mandag.

Ble satt igang pga. vannavgang.

Dryppet førte til veldig vonde og tette rier , det var rett og slett helt jævlig!

Fikk epidural og da gikk det ca. 2 timer fra 4cm til full åpning.¨

Pressriene var ikke så vonde synes jeg , men det var hardt -

etter ca 40 min med pressrier kom han til verden.

Det var en helt fantastisk følelse å få han opp på brystet (hadde ks sist - så da fikk jeg ikke det)

Johannes ble målt veid og badet , så fikk vi mat .

Jeg måtte kun sy et part sting fremme , men mistet over 1 l blod .

Holdt på å gå i bakken da jeg skulle på do etter fødselen.

Slappet av en stund , så gikk jeg i dusjen ,etterpå holdt jeg på å svime av igjen og måtte hive meg ned på toalettet . jordmoren hentet sengen og kjørte meg inn igjen på fødestuen.

 

Johannes ble født kl 21:35 og vi ble kjørt til barselhotellet i 03 tiden.

 

Dagen etter fikk jeg veldig vondt på innsiden av låret og hadde store probl. med å gå + sterke smerter.

Ble innlagt på vanlig barselavd. der jeg fikk smertestillende og mer hjelp.

Det var godt.

Fysioterapauten som undersøkte med 3 dagen kunne utelukke symfyseglidning og bekkenlåsning.

Har fått en skikkelig strekk i muskler og sener i lårene.

 

etter 5 dager på sykehuset reiste vi hjem - jeg med krykker og smertestillende.

Har hatt mye smerter og det har vært tungt - det var ikke slik jeg hadde sett for meg at det skulle bli.

Men jeg er ved godt mot og blir litt bedre for hver dag.

Johannes er kjempesnill og mannen min har tatt over min perm da jeg er sm.

Storebror er også flink å hjelpe :)

 

Som sagt - en tøff opplevelse , men samtidig helt fantastisk!

Vi koser oss :)

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

grattulerer så mye med nurket :) og god bedring til deg :)

Skrevet

Gratulerer så mye med Johannes, og god bedring til deg!

Skrevet

Gratulerer så mye med den lille gutten, og god bedring videre!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...