Gå til innhold

celleforandringer???

aviva<3nov 2005 <3 feb 2012 <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man har fått påvist større celleforandringer og må inn til sykehuset hva er da neste steg siden legen ikke kan følge opp med undersøkelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk påvist celleforandring hos lege, og ble da henvist til gynekolog som konsierte meg (fjernet en del av livmorhalsen - den delen som var infisert). Ikke hatt noe trøbbel etter det, og det var i 2001.

Skrevet

må man fjerne noe??

Skrevet

Vet ikke om man må - men det ble i alle fall automatisk gjort på meg (litt uopplyst må jeg innrømme jeg var den gangen og skjønte ikke helt hva som skjedde før jeg satt der i stolen). Fikk bedøvelse, så alt i alt var det ikke stort verre inngrep enn en vanlig gu.

Skrevet

var det første gang du ble kallt inn på den dagen? har bare fått vite at jeg må på sykehuset å få gjort denne tingen men ingenting om hva som skal skjer eller noe som helst

Skrevet

Foretok konisering også for noen år siden.Fjerner den nederste dalen med laser.

Hva er konisering

Operasjonen foregår oftest i lokalbedøvelse på en operasjonsstue og tar vanligvis 5 - 15 minutter. Bare ved planlagt narkose behøver du å faste før behandlingen.

En kjegleformet liten bit ytterst på livmortappen fjernes med en liten elektrisk varmeslynge eller laser. En sjelden gang settes det noen sting etterpå for å hindre blødning, men disse sys med tråd som blir borte av seg selv. Vevsbiten som fjernes blir sendt til undersøkelse og vi mottar svar etter ca. 2 uker.

Skrevet

Fikk ikke noe info på forhånd annet enn at jeg ble henvist.

Er det ikke Gemini77 (var nicket riktig?) den som har jobbet med sånne ting? Kan jo være ting kommer litt an på omfang av forandringer også, jeg aner ikke om mine var "store eller små".

Skrevet

hvis dem skal fjerne noe som helst av meg så burde dem for pokker skrive om det i et brev. ikke bare fortelle meg deg når jeg sikker opp. det er ikke akseptabel oppførsel eller behandling!

Skrevet

vil jo ikke bli syk på noen mpte men liker i hvertfall ikke å bli overasket. har et elendig selvbilde men liker å ha kroppen inntakt!

Skrevet

Rarrt legen din ikke forklarte deg hva som evt skjer.Min lege forklarte alt sånn at jeg var godt forberedt.

Men kjente ikke noe,akkurat som en vanlig GU.

Skrevet

HVis du ikke har fått noen beskjed om at du skal koniseres men at du skal kontroll på sykehuset så skal du helt sikkert inn til kolposkopi. Altså en "kikkert" som man går inn med og ser nøyere på området og antakelig tar en biopsi (vevsprøve) for analyse for å sjekke omfanget. Og en evt konisering vil bli vurdert utifra de resualtene de ser der.

Skrevet

han sa bare at jeg ikke skal bekymre meg(finnes ikke redd for jeg vet jeg kicker assen til hva som kommer uansett :D ) men hater å være dårlig forberedt! og nevnte ikke noe om hva som ble å skje på sykehuset bare at celleforandringene var store men ikke konkrete og at det kunne ta opptil etter jul før jeg var på sykehuset...

Skrevet

tkker for svarene folkens og er nok sikkert en enkel affere men ikke pokker om dem får drive med kutteredsksaper der nede uten mye forberedelse fra min side.

et annet spørsmål, hvor lenge man man avstå fra sex etter et slikt inngrep

?

Skrevet

Hmm... har du hatt cellefornadringer lenge ? Var det store forandringer ? Jeg hadde det og ble kalt inn til GU for ny prøve og innvendig UL 1 mnd efter første prøve så 1 mnd efter det igjen og da hadde alt stabilisert seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...