Gå til innhold

Dere som gikk på cerazette....

Anbefalte innlegg

Skrevet

når fikk dere mensen etter pilleslutt??

jeg venter fremdeles på den, sluttet på pillen 7.september! Har masse menssmerter hele tiden!! er det kroppen som kanskje er helt i ubalanse?

Noen som opplevd samme?

For sist jeg sluttet på den pillen fikk jeg mensen etter vel 2 eller 3 uker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde mye blødninger når jeg gikk på pillen, så første blødning etter pilleslutt kom nokså fort. Deretter rett inn i normalt gjenge med 28-30 dagers sykluser. Tror ikke det er uvanlig å måtte vente lenge på 1. mensen etter pilleslutt selv med Cerazette; kroppen blir jo litt bølla med av den også.

Skrevet

1. blødning har jeg fått 2 dager etter pilleslutt begge gangene. Blitt gravid på 1pp og 2pp etter pilleslutt.

Skrevet

Jeg fikk mensen tilbake relativt raskt etter at jeg slutta med cerazette. Regelmessig med en gang. Likevel tror jeg nå at dette ikke var mens med eggløsning de første mnd. Hadde masse graviditetsymptomer til stadighet og håpet jeg var gravid flere ganger. Like skuffet hver gang testene viste negativt og mensen dukket opp som ventet. (var nok litt tidlig ute med testene) Så plutselig kom ikke mensen til ventet tid, på nytt var testen negativ. Slik var det i 14 dager. Var kjempebekymra! Så plutselig kom mensen tilbake. Jeg tror det var først da kroppen kom ordentlig igang igjen. Husker ikke helt nå om det gikk en eller to sykluser før spiren satt. Da gikk alt fint og babyen er ventet om noen få dager!

Det tok mao litt tid fra jeg slutta til kroppen ble gravid, men jeg tror som sagt det skyldes at eggløsinga ikke var igang ennå.

Lykke til!

Skrevet

Jeg fikk igjen mensen etter ca 1 mnd etter at jeg slutta på pillen. Blødde da i 3 uker(!), gjett at jeg var lei!!

Men jeg ble gravid med en gang etter den første mensen da :) Så jeg tror det er veldig forskjellig fra person til person.

Skrevet

Hei!

Jeg gikk på pillen 3 år - etter første svangeskap. Hadde veldig uregelmessige blødninger når jeg gikk på pillen, men da jeg sluttet med det fikk jeg faktisk mensen tilbake etter 1 uke! Deretter EL, og nå er jeg gravid på første forsøk:o) Så det er mulig...

Ønsker deg masse lykke til!!

Skrevet

Jeg brukte cerazette i fire måneder. Da jeg sluttet tok det nøyaktig fire uker til mensen kom for bare en uke siden. Nå håper jeg at kroppen stabiliserer seg. Mange, deriblant legen min sier at denne pillen er "mildere" mot kroppen og at kroppen skal komme i gjenge igjen fort etter pilleslutt sammenlignet med vanlige p-piller. Tror nok det er forskjellig fra person til person. Vi får se. Spent på å se hvordan det går. Flere sier de er blitt raskt gravide etter cerazette ifht andre piller! Håper på det jeg hvertfall!!!

Skrevet

Hei.

Jeg fikk aldri tilbake mensen etter jeg slutta på cerazette jeg...

Gikk og venta og venta, tok til slutt en test og var gravid!!

Trodde nesten ikke det var mulig jeg:D

Skrevet

takk for svar alle sammen! ser at det varierer veldig fra person til person så da er det bare å vente på mensen:) må bare være tålmodig!;) ikke lett det! he he

Skrevet

annanym!!:)

bare lurte på en ting, når testet du egentlig? husker du hvor lenge etter samleie? fordi jeg testet på onsdag i forrige uke og den var selfølgelig negativ, vet jo ikke når mensen egentlig skal komme så kan jo være en sjanse for at det var for tidlig å teste da..

Skrevet

Jeg testet først en gang negativt... vet nå at jeg var ca tre uker gravid da... Så testet jeg igjen, positivt, dro til lege og var da 6+3... Utifra det de kunne se på UL da... Vet jo ikke selv siden jeg ikke har hatt mensen, så må bare gå utifra det legen sier...:)

Nå er jeg 30 uker!! Går fort!!

Skrevet

oj det hørtes lovende ut!:) men hvor lenge ventet du fra du testet første gangen til den gangen det viste positivt?

Kunne sikkert ha regnet det ut selv men skjønner ikke helt hva det 6+3 går ut på:) he he

Skrevet

Siden testen var negativ, tenkte jeg ikke mer på det... Regnet med at mensen ville komme etterhvert, hadde jo gått på piller i to år og ikke hatt mensen disse årene, så tenkte det tok litt tid å komme inn igjen i det...:)

Gikk med menssmerter og hadde ømme bryster... Ble etterhvert veldig sliten og trøtt... Så testa igjen nesten tre uker etter første test siden mensen ikke kom... venta og venta...

Så tok vel nesten tre uker mellom de to testene...

Lykke til!! Hvis ikke den sitter nå, så håper jeg det går raskt for deg hvis du ønsker å bli gravid!! Men ikke bli altfor skuffet om mensen dukker opp da... Selv om det er lettere sagt enn gjort...:)

Skrevet

ja spennende dette her, tenker å bare vente å se hva som skjer, hvis jeg ikke har fått mensen inne neste uke så tar jeg en test til, bare ta det rolig, pleier som alltid å komme da;)

Så får vi se om kroppen min bare er på villspor eller om det blir en baby etter alle disse menssmertene jeg har hatt nå siden jeg sluttet på pillen.. hadde vært kjekt med det siste alternativet!;)

Takk og lykke til videre med svangerskapet ditt, du har jo ikke lenge igjen!:)

Skrevet

Skal krysse fingrene for deg!! :)

Hadde vært morsomt å høre hvordan det går med deg...:)

Takk for det!! Nei, er ikke lenge igjen nå, men er redd det er de siste ukene som blir de lengste... Til nå har det gått veldig fort!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...