Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 skal til fastlegen i morgen, har da en dag igjen til termin - hva pleier de å gjøre??? samme som før, måle SF, blodtrykk, urinprøve m.m??? Mannen min skal faktisk være med i morgen, det blir koselig - jeg har gått til disse kontrollene alene tidligere, siden det ikke skjer så mye. Hører at noen måler livmormunnen, strippes osv. osv - jeg føler meg ikke klar for slikt, selvom jeg er veldig klar for å føde/få henne ut, siden plassen føles så minimal (iallefall trangt for meg, så da må det da være det for babyen min også)
82glad Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg var på kontroll på termindatoen, og da var det standard svangerskapsktr med blodtrykk, urinprøve, og SF-måling og lytte til fosterlyd. Fikk ny legetime, som var idag. Er nå uke 41+0. Legen ringte da til svangerskaps.pol.klinikken og avtalte overtidskontroll når jeg er 41+2. Jeg har verken blitt sjekket for modning eller blitt strippet, så er ganske spent når jeg skal på sykehuset på undersøkelse ('',)
Snupp@ med 3 barn Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 Hvis du ikke vil bli sjekket trenger du ikke det, med mindre det er noe som er unormalt:)
my71 Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 Når jeg ventet på nr 1 var det ikke noe spesielt med kontroll i uke 40. Derimot ble overtidskontrollen på sykehuset bestilt på kontroll uken etter. Min lege ar aldri hverken strippet meg eller sjekket meg for modning (jeg vet ikke hvordan de gjør det heller), uansett kan du bare si ifra hvis du ikke øsnekr dette om legen skulle foreslå det...eller iallefall veie opp fordeler og ulemper først. Lykke til.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 7. oktober 2008 #5 Skrevet 7. oktober 2008 Var på kontroll da jeg var 39+6, og da var det bare helt vanlig. Urin, vekt, blodtrykk, spurte åssen det gikk og hørte hjertelyden. Var hos jordmor. Her i byen stripper de i hvertfll ikke eller skjekker modning.. Ikke uten at en spør i hvertfall. Men det er kansje veldig forskjellig fra sted til sted? Idag er jeg 40+4 og tror bare det er vanlig rutineskjekk idag.
Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 tusen takk for svarene, jenter - da ble jeg litt mer klar for legetimen og satser på at den er "normal" - ha en fin dag alle sammen c",)
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 7. oktober 2008 #7 Skrevet 7. oktober 2008 Om de sjekker modning rundt termin er nok helt avhengig av den enkelte lege/jordmor. I forrige svskap fikk jeg tilbud om det på kontroll 4 dager før termin - takket ja og dattera kom dagen etterpå - til tross for ingen tegn til modning dagen før. For min del håper jeg å få det tilbudet på den tiden denne gangen også : ) Mens legen til ei venninne ikke så noe poeng i det da hun spurte ei uke på overtidforrige uke - så helt avhengig av legen en går til.Men er ev kun tilbud så bare å takke nei om en ikke vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå