Gå til innhold

Fostervannslekasje? Hva gjør jeg?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg lekket litt i 3 dager, ikke konstant men innimellom. Bør jeg ringe føden da? Babyen har også de siste 4 dagene blitt VELDIG mye roligere også.. Skal til legen på kontroll i morgen tidlig, så er det noen vits i ringe føden da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, du ringer føden nå. Mye kan skje på de neste timene.

Du skriver ikke hvor langt på vei du er, men uansett så er føden rette stedet i kveld. Ikke legen i morgen tidlig.

Skrevet

Hvis dette ikke er et tulleinnlegg, og du virkelig mistenker at du har lekket fostervann i 3(!!!!) dager, så vil jeg anbefale deg på det aller sterkeste å ringe føden UMIDDELBART! Hvis babyen din i tillegg er roligere hadde jeg virkelig ikke nølt!

Ikke vent til imorgen, ring nå! Jeg krysser fingrene for at det ikke er fostervann du lekker, men at det er litt mye utflod eller noe sånt...

Skrevet

Ja, ring! Bedre med en gang for mye osv.. Jeg merket ikke fostervannslekasjen før de fortalte meg det på sykehuset da fødselen var igang og da ble det fort dramatisk. Endte bra, men med keisersnitt. Ring for sikkerhets skyld! Lykke til! :-)

Skrevet

Jeg er 37 fulltgåtte uker, så det er vel ganske normalt at babyen blir roligere da? Huff, nå blir jeg skremt av dere altså..

Skrevet

Jeg lakk forstervann i 2 dager, og på dag 3 ble jeg satt i gang. Du MÅ ta kontakt med lege/fødestue/sykehus..!!! Det er fare for infeksjon ved lekkasje av fostervann, og det er ALT annet enn hyggelig for å si det sånn!! Masse lykke til!!! *håper du har ringt lege/sykehus allerede*

Skrevet

RING MED EN GANG!!!! Ikke vent til i morgen!!!

Lekker du fostervann så er det jo hull på fosterhinnen. Da kan bakterier komme inn å lage infeksjoner som kan få fatale konsekvenser for den lille!!

Få det sjekket opp med en gang!!

MAsse, masse lykke til:)

Skrevet

Det var ikke meningen å skremme deg. Skjønner at du blir engstelig av slike svar. Ble revet med her. Men, altså, det er veldig viktig at du ringer føden nå med det samme, slik at de kan få undersøkt at den lille bebisen har det bra:) Om du ringer, tar de deg garantert inn for en sjekk!

Masse lykkeønskninger fra anonym nr. 2:)

Skrevet

Har snakket med føden nå, men hun damen sa at det nok mest sannsynlig var utflod som var veldig tyntflytende, nesten som vann. Så hun sa jeg trygt kunne slappe av. Trengte ikke å komme opp på noen sjekk i det hele tatt..

Skrevet

DET sa de til meg også...!!! jeg er anonym som skrev lengere opp at jeg lakk i 2 dager før de satte meg i gang på dag nr 3. Fødselslegen kunne KLART konstatere at det var fostervann. Enda jeg var hos jordmor som både undersøkte meg og attpåtil studerte truseinnlegget mitt grundig (for å sjekke om det var fostervann).

Ikke gi deg! be om SJEKK!!!

Skrevet

Hun sa bare at jeg skulle ta på meg et truseinnlegg og ta det med til legen i morgen tidlig så kunne han sjekke det. Skal på kontroll kl. 9.

Hun sa at siden jeg også hadde hatt mer kynnere de siste dagene var det vanlig å ha økt utflod som kunne minne om vann...

Skrevet

Ok :-) men da går det nok bra siden du skal til lege i morgen :-) Lykke til da, alt er nok sikkert fint! (glemte å nevne at slimproppen hadde gått hos meg da det skjedde.. jeg var i uke 38+ noen dager). Har slimproppen gått hos deg?

Skrevet

Nei jeg har ikke merket at slimproppen har gått iallefall.. Er førstegangs så har ikke merket de typiske symptomene, så jeg vet ikke..

Regner med at hun har det fint inni der, hun beveger seg jo, men er bare myyyye roligere.. Får håpe at jm på føden har rett at det bare er utflod..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...