Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Føler meg som en mislykket mor, student og simpelt som en person nå for tiden. Jeg har ikke gått på skolen denne måneden, pga har er veldig deprimert for tiden.Nå tok studieveilereden kontakt med meg og ga meg en ny sjanse til å ta eksamen til våren, og da må jeg ut i feltarbeid snarest som mulig og jeg føler meg ikke klar for det.. Jeg har såå lyst til å studere og klare alt, men jeg er så usikker på meg selv hele tiden og føler jeg ikke er flink nok osv. Jeg føler jeg begynner å bli litt gammel nå også, og har lyst til å jobbe og men jeg synes det er så spennende å studereØ konomien min er også på bånn!! .. Men jeg er bare så usikker på alt, klarer ikke å forklare meg helt.. Går rundt som en zombie, er konstant nedstemt og føles som om jeg er så tom innvendig. Om det bare var en måte å komme seg "oppover" på igjen.. Jeg vet ikke.. Har aldri følt meg så nedfor før..
blond Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Sett deg ned og finn ut hva som er viktigst i livet ditt. Gå for det! Få oversikt over økonomien din og livet ditt. Er du lettere nedstemt eller dypere deprimert? Kan usikkerheten din skyldes for mye stress i hverdagen, for lite søvn og dårlig kosthold? Ta tak i primærbehovene dine først. Hvis du ikke er gjennomgående tung til sinns og det er vanskelig å kjenne glede og positiv forventning kan det være på tide å få samtaleterapi. Det kan være en "sosiallærer" eller tilsvarende på skolen som kan hjelpe deg over den verste perioden slik at du kommer deg gjennom studiet. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2008 #3 Skrevet 7. oktober 2008 Ang. studiene vil jeg anbefale deg å iallefall prøve. Feiler du, så er det helt greit, da kan du ta en liten pause, og prøve på nytt senere. Jeg har tatt pause på to år, og det skulle jeg aldri gjort, for nå gidder jeg ikke mer.. Motivasjonen blir bare dårligere og dårligere. Så ta det mens du har muligheten, det blir ofte ikke bedre av å vente! Stå på, dette klarer du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå