Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde min første kontroll i dag. Legen sa det ikke er nødvendig med GU kontroll... skal en ikke ha det? Hva er det de sjekker på den undersøkelsen? Og hva kan skje hvis ikke alt er i orden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er nødvendig. Praksisen til legene er forskjellig her. Hadde GU undersøkelse. Kjenner hvordan livmoren er. Og trykker på eggledenderen for å se om det gjør vundt. For å evt konstanterer exu (svangerskap utenfor livmoren).

Skrevet

Jeg håper da ikke det?! Jeg har bestilt time hos fastlegen nå for første svangerskapskontroll, men har en egen kvinnelig gynekolog jeg går til. Jeg kunne aldri tenke meg å gå til en mannlig gynekolog, får helt angst bare ved tanken... Hvis det er slik at det er GU på kontrollen, så vil jeg heller bestille direkte hos gynekologen. Hva er erfaringene jenter?

Skrevet

Jeg hadde GU på første kontroll, men det var 2,5 år siden sist, så da syntes legen det var greit (vanlig celleprøve for kreft etc, men sjekket også hvordan livmoren lå). For min del er det greit å ha det unnagjort - bedre å ha sjekket for mye enn for lite, synes jeg! :)

Skrevet

Jeg hadde det, men det var fordi jeg selv ville. Legen spurte om jeg ville ha en nå, eller vente til etter fødsel. Siden jeg likevel var der, så tok jeg likegodt en celleprøve- og så kjente legen på meg siden jeg var usikker på hvor langt på vei jeg var også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...