fnat Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Var på kontroll fredag å hadde 1+ på protein og 1+ på leaukacytter, leverte ny prøve i dag å den viste 1+ på protein fremdeles. blodtrykket er helt fint og ingen hevelse i kroppen. Kan ikke unngå å bli litt bekymret med tanke på svangers. forgiftning. Er det flere som ha hatt dette der det har forsvunnet av seg selv? Er forresten i uke 34. Håper noen kan svare meg!
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Så lenge blodtrykket er i orden, og ingen ødemer, behøver du nok ikke bekymre deg for sv.forgiftning, i allefall.
november barnet Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 hehe eg har vist d motsatte eg. eg går på tabl får å holde BT nede og har mye vann i kroppen men urinen e fine, jormor å legen ser heilt fint på d så eg får håpe alt e iården då. me får stole på dei.
fnat Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2008 ja, man blir jo litt bekymret. hvor ofte går du til kontroll da?
LilleVackreAnna Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 Du, dette er ingenting å bekymre seg for!! Det er kjempevanlig med utslag på både protein og leukocytter under graviditet. Så lenge blodtrykket er bra og du ikke får mye hevelse skal du ikke tenke på det en gang. Har hatt proteinspor på så og si hver kontroll jeg, og helt oppe i 4+ på leukocytter. Den "værste" prøva ble sendt til dyrking, men ingenting galt. Har sjekka ca annenhver mnd i starten, og hver mnd nå i siste del av svangerskapet. For første gang hadde jeg ingen utslag på prøva i dag, jordmor skjønte ingenting:) Er forresten i uke 38 nå. Jeg har også kommet opp i 1-2 på ødem, masse vann i hender og føtter, men ingenting som tilsier svangerskapsforgiftning for det!
Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #7 Skrevet 7. oktober 2008 Hei! Sist jeg var til kontroll påviste de protein i urin (+1). Legen min ville jeg skulle levere ny prøve dagen etter slik at de kunne avgjøre om urinprøven var forurenset eller om det var noe annet. Dagen etter var protein steget til +2. Blodtrykket mitt var helt fint (heller litt lavt) og ikke noe vann i kroppen. Istedenfor å gå og lure på dette, satte de igang dyrking der og da for å finne ut hva det var. De fant at det var UVI og jeg ble satt på en ukes antibiotikakur. Så det var det. Vurderer ikke legen din en evt infeksjon? Utslag på protein er som oftest et tegn på nettopp dette. Uten at det trenger være noe å være redd for, bør de uansett følge opp dette nøye.
fnat Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. oktober 2008 De skulle sende inn til dyrkng, men legen trodde ikke de kom til å finne noe. Han virket gnske rolig på det hele..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå