Misti Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 VIl jo ikke kalle det og passe sitt egen barn? Ser mange som sier det... det er så rart,, ingen som sier at mor passer barnet Blir feil for meg og kalle det pass.. Eller hva?
Skravlefruen med huleboer Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Helt enig! Hva med de som "sitter barnevakt" for barnet sitt? Tror det bare er en måte å snakke på - litt ubevisst - eventuelt er det innstillingen som erh elt feil. Har du aldri hørt denne setningen "Er det noe du trenger hjelp til i huset i dag?" (som om ALT husarbeidet i utgangspunktet er MIN jobb ... hmpf)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg passer barnet og far passer barnet, jeg syns ikke det er noe rart ord i så sammenheng, for når de er små så trenger de jo uansett å bli passet på, hehe. Å få hjelp til barna derimot, er en ordbruk som byr meg mer i mot; for det er ikke den ene elelr andre som har "hovedomsorgen" vanligvis (i et hjem med 2 voksne).
Misti Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. oktober 2008 ikke sant.. plagsomt... og jeg er så tett at jeg sier takk når han rydder oppvaskmaskinene eller går med søppel.. men sier han takk når jeg vasker klær eller huset? nei
2 Sommerbarn Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 Blir så irritert når jeg hører slikt at jeg bare MÅ kommentere det. Klarer ikke la slike ting gå forbi i stillhet. Fedre passer ikke barna sine, eller sitter barnevakt. De ER med barna sine. Jeg tror nok det sier mer om hva vi kvinner faktisk gjør hjemme og med barna når vi hører slike ting. Hvis far passer barna så tror jeg med en gang at det er en mann som ikke er interessert i hverken barna eller oppdragelse...for hvis han er så sjelden med barna at det kan kalles å sitte barnevakt så synes jeg ikke de er et godt forbilde og en god rollemodell.
solstråle69 Skrevet 6. oktober 2008 #6 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg synes det er flisespikkeri, og er faktisk ikke helt sikker på hvilke ord jeg bruker selv. :-)
Misti Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. oktober 2008 Tenker også for fars del... tenk for han hele tiden og høre at han passer sitt eget barn... ja klart de trenger pass... men vi er jo med de som du over her sier... snakket med mannen min og han hadde ikke likt om jeg hadde sakt at han skulle passe barnet sitt
lego Skrevet 6. oktober 2008 #8 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg tror jeg sier det i mangel av noe bedre egentlig... Hvis jeg går på kafe med jentene så er jo faktisk far hjemme og passer barna. De kan jo ikke være hjemme alene heller.. Mulig det også er en dialekt-ting...?
2 Sommerbarn Skrevet 6. oktober 2008 #9 Skrevet 6. oktober 2008 Eller som jeg sier: Far er hjemme med barna!
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 6. oktober 2008 #10 Skrevet 6. oktober 2008 For meg passer ikke far barnet, er det hjemme hos oss sier jeg heller at "han er hjemme med pappaen idag" Mener at barnevakt er noen uteforstående, besteforeldre, søsker eller naboer. IKKE far...
du og jeg og vi to Skrevet 6. oktober 2008 #11 Skrevet 6. oktober 2008 Ja, det blir feil for meg også. Men tror ikke jeg har hørt så mange si at pappaen passer ungen. Hos oss sier vi at han eller jeg har ungen, ikke passer. Når man sier passer, så høres det ut som om man passer ungen for noen andre, og det er vel ikke bare mammaen sitt barn;)
*bolla pinnsvin* Skrevet 6. oktober 2008 #12 Skrevet 6. oktober 2008 Det er vel bare en talemåte. Jeg kan også godt si at jeg skal "sitte barnevakt" hvis samboeren min skal noe, uten at det betyr noe som helst.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 6. oktober 2008 #13 Skrevet 6. oktober 2008 Har tenkt mye på det selv, og jeg har ikke funnet noen forklaring enda... Jeg bruker konsekvent "er hjemme med ungene" ikke passer, for det er jo like mye hans oppgave å være hjemme med dem, som min....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå