Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 får du igjen inntil 2mill av sparepengene dine i norskeide banker. (Altså, har du spart 3mill blir en mill poff borte) Det jeg lurer på, hva skjer med et boliglån om banken går konkurs da?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Stod en artikkel på na24 for litt siden, tror det var at noen andre overtar lånet ditt. Du får altså igjen sparepenger for inntill 2 mill. og beholder også lånet... Dessverre. Jeg hadde lett tapt 50 000, som jeg har i banken, samtidig som lånet ble borte.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Dette har jeg også lurt på. Ettersom jeg er den stolte eier av kun 20 000 på sparekonto har det i større grad opptatt meg hva som skjer med lånet, dersom banken mot alle odds går konkurs, enn hva som skjer med sparepengene. Kjenner jeg banken rett hadde den vel funnet en finurlig måte å innkreve pengene på fort som F...
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 Kan ikke jeg bare bestemme at om dere går konkurs får dere bare igjen 13kr. av lånet? Hvorfor ikke liksom...
Leonora_ Skrevet 6. oktober 2008 #6 Skrevet 6. oktober 2008 Dersom en har over 2 mill i sparepenger så plasserer man dem i forskjellige banker. Du har nemlig 2 mill i garanti i hver bank. Så dersom du har 6 mill så er du lur og plasserer 2 mill i 3 forskjellige banker. Vedrørende lån så kjøper antagelig andre banker opp lånene, så du blir ikke kvitt lånet ditt for det om banken går konkurs.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #7 Skrevet 6. oktober 2008 Er ikke bekymret for banken nei, alle norske banker er med i bankgarantifondet, de garanterer for inntil 500 000. Så er ikke bekymret for sparepengene mine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå