Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Hva er poenget med denne rehearsal dinner (eller hva det heter og staves) egentlig?
Januarmamma10 Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 At familiene fra begge sider skal treffes og bli kjent før selve festen. Store avstander i USA og ikke alltid familiene har møtt hverandre før. Har vært i Amerikansk bryllup selv for lenge siden, og det var hyggelig med rehersal dinner
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2008 Okei, sånn sett. Jeg ser liksom for meg en øvelsesmiddag som i ØVELSE, dvs kopi av bryllupsmiddag bare i vanlige festklær, hehe. Og da skjønte jeg ikke helt poenget. Blir holdt dagen før eller noe sånt da? Svigermor er i usa i bryllup denne uka her, så jeg får spørre henne ltit når hun kommer tilbake )
Sessa ruger igjen... Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Hehe, jeg har faktisk lurt på det samme! (Det var jo overraskende!) Da fikk vi jo oppklart det.
Januarmamma10 Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 Da hadde du delvis rett! Middagen holdes gjerne etter øvelsen til det egentlige bryllupet, men det er som i norske kirker, at de som har roller under sermonien går gjennom hva de skal gjøre. Feks far følger datter opp etc... Etterpå feires det gjerne med middag som jeg beskrev over. Tror det er mye forskjellige tradisjoner da så det er jo mulig din slektning kan fortelle en annen historie!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå