Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har lest sider opp, ned og i mente om vaksinene som tilbys barna våre. Jeg finner at ingen av disse vaksinene inneholder Thimerosal, og da er det vel fastslått at det ikke er kvikksølv i vaksinene vi gir til barna? Har til og med sjekket felleskatalogen for det Men hva er aluminiumsfosfat? Jeg kjenner at jeg blir helt svett av alle disse vaksinene. Tviler ikke på at vaksinasjon har både gode og dårlige sider, men hvordan skal man vite hva som bør vektlegges tyngst - gode eller dårlige egenskaper? Særlig siden de dårlige egenskapene ofte avskrives som "noe annet" og "noen andres problem". Hvor mange her har valgt å utsette vaksineprogrammet til barna ble >2år?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 vær så snill å ikke begynn med disse jævla vaksinetrådene igjen!!!! har du ikke fulgt med i de tusen debattene som har gått her de siste dagene kan du la være å spørre!!!!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg synes heller du skal holde deg unna tråder hvor det tydelig framkommer av overskriften at omhandler vaksiner. Det er strengt tatt ikke mitt problem at du er lei vaksinedebatter - jeg er lei Reima-tråder og holder meg dermed bare unna dem. Jeg spør om noen vet hva Aluminiumsfosfat er, og om noen har utsatt vaksineprogrammet til barna ble større - de siste 1000 debattene har i stor grad gått ut på å kalle alle anonyme som stiller seg negative til vaksiner for Dr.Yppert, eller drittkasting den ene eller andre veien. Og ettersom jeg ikke bor inne på dinbaby.com (som enkelte andre som tydeligvis har lest for mange vaksinetråder) har jeg ikke sett at noen har stilt disse spørsmålene før. Så jeg spør der det passer meg, når det passer meg. HI
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 LEGG MERKE TIL FOSTER OG KYLLINGFOSTER UNDER HER. UTSNITT TATT FRA FELLESKATALOGEN. DEILIG IKKE SANT. Virkestoffene er svekkede levende stammer av mesling-, parotitt- og rubellavirus. En dose (0,5 ml) ferdigblandet vaksine inneholder: Meslingvirus, Schwarz stamme1 (levende, svekket) ≥1000 CCID503. Parotittvirus, RIT 4385 stamme1 (derivert fra Jeryl Lynn stamme) . (levende svekket) ≥5000 CCID503. Rubellavirus, Wistar RA 27/3 stamme2 (levende svekket) ≥1000 CCID503. 1 fremstilt i kyllingembryoceller. 2 fremstilt i humane diploide celler (MRC-5). 3 Cell Culture Infective Dose 50%. Hjelpestoffer er aminosyrer, laktose (vannfri), mannitol, neomycinsulfat, sorbitol, fenolrødt, natriumklorid, kaliumklorid, magnesiumsulfat, kalsiumklorid, kaliumdihydrogenfosfat, dinatriumfosfat og vann til injeksjonsvæsker.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 Vis forsiktighet ved bruk av Gardasil: Du må si fra til legen dersom personen som skal vaksineres: har en blødningssykdom (en sykdom som gjør at du blør mer enn normalt), for eksempel hemofili. har svekket immunsystem, for eksempel pga. en genetisk defekt eller HIV-infeksjon. Som med alle vaksiner er det ikke sikkert at Gardasil beskytter alle dem som får vaksinen 100 %. Gardasil beskytter ikke mot alle typer humant papillomavirus. Derfor må man fortsatt følge anbefalte forsiktighetsregler for beskyttelse mot seksuelt overførbare sykdommer. Gardasil beskytter ikke mot andre sykdommer som ikke forårsakes av humant papillomavirus. Vaksinasjon er ikke en erstatning for regelmessig screening for livmorhalskreft. Du må fortsatt følge legens anvisninger om cervixscreeningundersøkelse (utstryk fra livmorhalsen/Pap-test) og forebyggende og beskyttelsestiltak. Andre viktige opplysninger jeg bør vite om Gardasil. Varighet av beskyttelseseffekt er for tiden ukjent. Langsiktige oppfølgingsstudier pågår for å bestemme om det er behov for en ekstra dose (booster). Bruk av andre legemidler sammen med Gardasil. Gardasil kan gis sammen med Hepatitt- B vaksine på et annet injeksjonssted (et annet sted på kroppen, f.eks. den andre armen eller benet) på samme tidspunkt. Det er ikke sikkert at Gardasil har optimal effekt dersom: det brukes samtidig med medisiner som undertrykker immunsystemet. Første injeksjon: på valgt dato. Andre injeksjon: ideelt 2 måneder etter første sprøyte. Tredje injeksjon: ideelt 6 måneder etter første sprøyte. Doseringsplanen kan være mer fleksibel. Vennligst snakk med legen for å få ytterligere informasjon. Personen som skal vaksineres, må fullføre vaksinasjonsplan på tre doser, ellers er det ikke sikkert at den vaksinerte personen oppnå fullstendig beskyttelse. ------------------------------------------LEGG MERKE TIL DEN SISTE SETNINGEN HER OGSÅ KOPIERER JEG DET SOM STÅR OVER IGJEN.... -------------------------------- Som med alle vaksiner er det ikke sikkert at Gardasil beskytter alle dem som får vaksinen 100 %. Gardasil beskytter ikke mot andre sykdommer som ikke forårsakes av humant papillomavirus. Vaksinasjon er ikke en erstatning for regelmessig screening for livmorhalskreft. Du må fortsatt følge legens anvisninger om cervixscreeningundersøkelse (utstryk fra livmorhalsen/Pap-test) og forebyggende og beskyttelsestiltak. Varighet av beskyttelseseffekt er for tiden ukjent. Langsiktige oppfølgingsstudier pågår for å bestemme om det er behov for en ekstra dose (booster). ---------------------------------------- TJA...JER ER IKKE SIKKER JEG, MEN SER UT SOM ET REGN PRØVEPROSJEKT FOR MEG, eller for de som tar denne da
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #6 Skrevet 6. oktober 2008 Drar litt på smilebåndet av dette nå. Dersom noen hadde spurt meg "Du, vil du ikke at vi skal sette en sprøyte på barnet ditt for at det KANSKJE skal bli mer eller mindre utsatt for div. barnesykdommer/polio/hib/annet? Ikke farlig, det er bare en blanding av levende, dog svekkede, virus og eller bakterier dyrket fram i celler fra dyre eller menneskefostre - tilsatt natriumklorid/kaliumklorid/magnesiumsulfat/kalsiumklorid/aluminiumsfosfat/m.m." ville jeg vel neppe godtatt dette dersom ikke noen hadde forklart meg grundig hva alle disse hjelpestoffene var - og så ville jeg kanskje tenkt at jeg ikke ville sprøyte inn i et nyfødt barn noe jeg selv ikke tør å putte i munnen engang. Noen som har utsatt vaksinasjonsprogrammet da? Hva sa helsesøster til det? HI
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #7 Skrevet 6. oktober 2008 Kvikksølv er farlig, og mange mener de er blitt syke av det. Når jeg får opplysninger om at kvikksølv er blitt brukt i vaksiner, er det så alvorlig at jeg må undersøke det videre, sier stortingsrepresentant Laila Dåvøy til Bergens Tidende. ...Vaksinene som norske soldater i NATO- og FN-operasjoner har tatt, kan ha inneholdt det kvikksølvholdige stoffet tiomersal. Det er i år innført forbud mot bruk av stoff som inneholder kvikksølv, blant annet i tannfyllinger. Men forbudet gjelder så langt ikke for tiomersal. Thiomersal's main use is as an antiseptic and antifungal agent. In multi-dose injectable drug delivery systems, it prevents serious adverse effects such as the Staphylococcus infection that in one 1928 incident killed 12 of 21 children inoculated with a diphtheria vaccine that lacked a preservative.[1] Unlike other vaccine preservatives used at the time, thiomersal does not reduce the potency of the vaccines that it protects.[2] Middelet er ellers - som nevnt flere ganger før - fjernet fra en lang rekke vaksiner, grunnet ufunderte spekulasjoner om at det bidro til autisme, men ser nå ut til å være helt frikjent for mistanke i den sammenheng. Likevel er det på vei ut.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #8 Skrevet 6. oktober 2008 VIL BARE LEGGE UT EN PÅMINNELSE FRA FELLESKATALOGEN HVA DE ANNSER SOM EN REEL IKKE NORMAL REKSJON PÅ VAKSINE OG DA BURDE VIRDERES. Vis forsiktighet ved bruk av Boostrix: dersom du eller barnet ditt har hatt problemer etter tidligere vaksinasjon med Boostrix eller en annen vaksine mot kikhoste, spesielt: høy feber (over 40 °C) innen 48 timer etter vaksinasjon. kollaps eller sjokklignende tilstand innen 48 timer etter vaksinasjon. vedvarende gråt som varte i 3 timer eller lengre innen 48 timer etter vaksinasjon. kramper/anfall med eller uten høy feber innen 3 dager etter vaksinasjon. http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/B/Boostrix_GlaxoSmithKline_83229/index.html%26frameset%3D1%26thin%3D0%26href%3D0
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #9 Skrevet 6. oktober 2008 Har ikke lest at her, syns ikke det var nødvendig.Men skjønner dere innholdet i alt dere har klippet ut fra felleskatalogen??? Den er til bruk for medisinsk personale, ikke for vanlige folk som ikke har peiling på innholdet. Det finnes en pasientutgave også, les heller i den!!!!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #10 Skrevet 6. oktober 2008 GODSAKER HER FRA FHI, LEGG MERKE TIL HVA DE SIER OM DETTE HER OG LEGG MERKE TIL HVA DENNE VAKSINEN INNEHOLDER...HIHI Formaldehyd Publisert 03.03.2004 , oppdatert: 02.03.2007, 13:35 Mulige effekter av formaldehyd er irritasjon av øyne, nese og svelg. I vanlige norske boliger utgjør neppe formaldehyd noe stort helsemessig problem. Forekomst Innendørskilder er de viktigste kildene til denne gassen. Vesentlige kilder er sponplater, tekstiler og røyking. Avdamping av formaldehyd fra sponplater har avtatt i betydelig grad ettersom kvaliteten på sponplatene er blitt bedret. Helseeffekter Mulige effekter av formaldehyd er irritasjon av øyne, nese og svelg sammen med ubehagsfølelse, tåreflod, nysing, hosting, kvalme og pustevansker avhengig av hvor mye man puster inn. Enkelte individer er mer følsomme for slimhinneeffekter. I svært sjeldne tilfeller kan formaldehydeksponering medføre utvikling av astma. -------------------------------------------OGSÅ VAKSINENS INNHOLD diTeBooster SSI Vaksine mot difteri og tetanus (adsorbert). VarenummerATC-nr.: J07A M51 INJEKSJONSVÆSKE, suspensjon: 0,5 ml inneh.: Difteritoksoid 6,25 Lf (flokkuleringsenheter) (2 IU), tetanustoksoid 6,25 Lf (20 IU), aluminiumoksidhydrat tilsv. aluminium 0,5 mg, natriumhydroksid til pH 7, natriumklorid 4 mg, formaldehyd ≤1 μg, vann til injeksjon til 0,5 ml.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #11 Skrevet 6. oktober 2008 ELLER DENNE LINKEN HER DA SOM OMTALER DETTE STOFFET SOM VI PUTTER I BARNA VÅRE. http://www.sykavhuset.no/avgasser.htm Helsefarer ved formaldehyd Formaldehyd gir sviende øyne, tretthet, hodepine, brennende nese og hals, lungesykdommer, allergi, astma, kvalme, hjertebank, svimmelhet, og trolig kreft. Gassen har en søtlig, stikkende lukt. Øynene reagerer ofte før det er mulig å kjenne lukt. Det finnes enkelte metoder til å redusere formaldehydavgassing TJA, småting her og småting der, men å sprøyte det rett inn i våre barn er greit...hmmm
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #12 Skrevet 6. oktober 2008 Siden det står på norsk så kanskje du burde lese, siden dette er faktisk kopiert derfra og jo det er skadelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå