Gå til innhold

Strikkegaver og smak og behag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt ærlig, hva gjør dere om dere får fulle sett med strikkeklær som bare virkelig ikke er deres smak?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bruker kun klær jeg liker på lillemor.. Legger de ned i eske med klær som er for smått.. så kanskje noen vil arve det etterhvert.... eller spør kjente om de vil ha

Skrevet

Har dem i reserve så lenge de passer, deretter forhører jeg meg blant slekt/venner om det er noen som har lyst på. Før det evt går til Fretex sammen med alt annet som er utvokst.

Skrevet

Saken er at jeg har fått det store settet her med mange plagg... Ikke i min gate i det hele tatt.. Har foreviget henne i de nå da. Men får meg ikke til å bruke de :-/

Skrevet

Jeg synes ikke det gjør så mye om ikke alt er helt etter min smak. Jeg elsker hjemmestrikka og hele familien strikker. Jeg krysser av i katalogene hva jeg ønsker, men ofte kommer det overraskelser til jul og bursdag.

Synes det bare er søtt med noen litt store jakker i litt feil farger når det er oldemødrene som har sittet og strikket. Så lenge det er ull er det fint å ha nå som det begynner å bli kaldt, kan brukes under parkdress også.

Skrevet

Har aldri opplevd å få noe som jeg ikke liker.

Så enten har mamma og svigermor lik smak som meg, eller så er jeg ikke vanskelig å glede med hjemmestrikk :o)

Skrevet

Tar strikkeklærene på barna, tar et bilde, sender bildet til den glade strikker og takker for gaven. Så vokser barna så fort at en ikke rekker å bruke strikkeklærene, og da gir en de videre.

Skrevet

Myske: jeg strikker selv også,l og elsker strikketøy - men alt dette her er veldig sukkersøtt, hun ser ut som en bløtekake med de her plaggene - og hun er ingen marengs ;)

Skrevet

aldri fått noe jeg ikke har likt som noen har strikket jeg heller. Er så koslig å få hjemmestrikka plagg. :D

Skrevet

Vi har heldigvis ikke vært ute for dette, da det ikke er så mange som strikker i familien vår.

Jeg strikker en del selv, og da blir det jo akkurat slik jeg vil ha det, og så har vi fått noen klær fra min tante, men hun spør hva vi ønsker oss først, slik at det blir "riktig".

Jeg synes det er rart at folk gidder å bruke så mye tid på å strikke gaver til andre, dersom de ikke vet om gavene kommer til å bli brukt.

Jeg strikker aldri noe uten å la den som skal få det være med på å velge ut mønster og garn. På den måten vet jeg at arbeidet mitt blir verdsatt.

Men jeg strikker heller aldri noe jeg selv ikke liker.

Dersom vi hadde fått noe jeg ikke syntes var så pent hadde vi nok brukt det sånn av og til, bare for å vise takknemmelighet for arbeidet som har blit gjort, men dersom vi hadde fått noe skikkelig stygt (en spidermanngenser eller noe i den duren) hadde det garantert KUN blitt brukt dersom vi skulle på besøk til giveren, eller til nød som ekstraskift i barnehagen...

Skrevet

Huff, ja litt dilema dette her altså. Jeg er nok ganske kresen, men så vil jeg jo ikke være slem heller...

Skrevet

Dette har skjedd flere ganger her. Det jeg har gjort, er å ta på strikke-plagget og ta et bilde. så har jg bevis på at "jo-da den har vi brukt" hvis giveren spør. (eks besteforeldre, tanter ol)

Litt bløthjerta kansje...

Skrevet

Kan du ikke legge ut bilde slik at vi andre får se også da, HI?

Kanskje noen her inne vil kjøpe den for en billig penge? ;)

Skrevet

studentmamman: Hihi, nei, enn om noen i slekta er her inne og kjenner det igjen :-O Kan si så mye som at det er en dale-oppskrift.

Skrevet

Har ikke hatt det problemet enda heldigvis, men jeg ville tro at jeg ville brukt det uansett - ull er ull og det er godt å ha, noen ganger blir det jo mange klesskift på en dag og da er det greit å ha nok å skifte i. Ville vel kanskje heller ikke helt fått meg til å sende det til freetex/arve det bort etterpå (strikker en del selv, så jeg får meg ikke til å sende vekk gaver jeg vet noen har brukt mange timer og mye kjærlighet på å lage til akkurat mitt barn), så jeg regner med at om det skjer blir klærne etter endt bruk havner i kassen for klær vi tar vare på til snuppa blir stor.

Jeg er sikkert litt sentimental, men jeg liker å tenke på at en dag blir hun stor, og så kan vi hente fram kassen og vise henne alle de søte klærne (både strikka og kjøpte) som hun fikk av slekt og venner når hun var knøtt. Og da er det vel viktigere at slektninger har strikket det til henne (noen av dem, oldemora for eksempel, er jo sikkert ikke lenger blant oss når snuppa blir stor), enn om det er voldsomt pent å se på.

Skrevet

Og fargen er? Lys rosa, lys gul, mintgrønn eller hvit med små detaljer i tidligere nevnte pastellfarger? hehehe...

Synes virkleig ikke at dale har så veldig mye vakkert til babyer. Men nå kan ikke jeg fordra slike "prinsesseplagg" heller da...

Her går det mest i Mariusgenser, fanakofte o.l. Og de samme plaggene skal brukes til neste unge uansett kjønn:)

Det er jo det beste med å ikke ha kjønnstypiske klær; man kan bruke dem til alle barna, uansett kjønn!

Skrevet

der traff du spiker'n på hodet!!! hihi - huff...

strikker mest fra Nøstebarn selv, god passform og praktiske plagg!

Skrevet

FINNES DET STIKKEOPPSKRIFTER FRA NØSTEBARN?!?!?!

Hvorfor har ingen informert meg om det?

Synes de har vanvittig mye fint der, men det er langt unna, og så synes jeg det er veldig dyrt, når jeg tross alt strikker selv.

Finner man de oppskriftene på nettet?

Gjest hovedinnlegger
Skrevet

De som strikker til mine barn spør alltid hva jeg ønsker å få strikket.. heldigvis.

Får jeg klær til barna som jeg ikke liker, lar jeg være å bruke det... så enkelt...

Skrevet

De har oppskrifter ja, men du må kjøpe garn for å få lov å kjøpe oppskriftene. Har nettopp fått omslagsjakke og lue/vottesett med blomst ferdig strikket fra svigermor og er KJEMPEfornøyd!

Skrevet

Det er stort sett bare ungene som får strikke klær og det bruker jeg mye, for de trenger alltid litt strikk. Lille sover jo med det hele vinteren (i posen) Og ofte har de det ungder dress når det er veldig kalt.

Folk har vel innsett at det ikke nytter å strikke til meg uten at jeg har bestilt noe spess, så det problemet har jeg ikke!!!

Skrevet

Har fått ett sett som er utrolig nydelig, men syntes ikke fargene passer til lillemann og dessuten er det ikke så nydelig nå som han ikke er baby lengre. Det var veldig søtt på ham i fjor vinter... Kan fortsatt bruke delene hver for seg, da funker det... Også tar jeg de gjerne på under en dress eller noe om han skal være ute. Så har vi hatt det på som sånn utapå pysjen tøy når vi skal hjem. når vi har vært hos giveren som har strikket.

Ellers strikker farmoren hans masse - men det er såå tøffe plagg hun strikker! Superfornøyd hver gang hun kommer med noe. Oldemor strikker og, men spør meg alltid om mønster,farger ol.først. Elsker strikketøy!

Skrevet

Skjønner greia. Men da ville jeg bare tenkt at plagget tross alt ikke er til meg men til barnet mitt. Og at vedkommende har lagt mye arbeid for at datteren min skal gå i det. Jeg synes hjemmestrikka er så spesielt uansett. Hadde brukt det.

Du trenger vel ikke smelle på hele marengsen på en gang? Kan du ikke bruke et av plaggene om gangen,- sammen med noe annet?

Skrevet

studentmamman: sjekk www.norli.no, der kan du bestille hele boka m oppskrifter, det kan du sikkert fra nostebarn.no og :) bor like ved en av butikkene vi, heldig med den ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...