Gå til innhold

Hvilken bok leste du sist for barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi leter jevnlig etter gode bøker...

Leste nylig Katten som elsket regn for gutta på 6 og 7, den er skrevet av Henning Mankell og handler om en gutt som får en katt i 6årsgave. Så forsvinner katten, og boka handler om hvordan han takler det. Sterkt for oss katteeiere (vi trodde det var en morsom bok). Men det gjør godt å lese om sånt,- ting skjer jo.

I dag leste jeg Jakob og Neikob av Kari Stai, og gutta lo noe helt vilt. Jakob sier alltid ja, og Neikob sier alltid nei. Det går galt når en krokodille spør om hun kan spise dem...

Lurer på å lese Brødrene Løvehjerte, eller om det er altfor tidlig for mine småtasser....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holder på med "Dyrene i Hakkebakkeskogen" for 6 åringen her i huset. Det var hans valg, vi har lest den før, og han har cden. Så av og til tar han over og sier ord rett hva som står i boka.. (eller det de sier på cden blir det jo..)

Skrevet

Å, elsker Brødrene Løvehjerte. Leste den selv da jeg var i den alderen, kjempespennende og veldig trist da.

Håper minsten min blir like glad Astrid Lindgren som meg, har så lyst til å lese alle bøkene hennes for ham etterhvert :)

Skrevet

Jeg gleder meg også til å lese Brødrene Løvehjerte for dem, og vi skal se den på teater i desember. Men har en liten skrekk for at det er altfor tidlig for minstemann. Men kan sikkert få mange gode samtaler om et vanskelig tema....

Skrevet

Det siste jeg leste for 5-åringen var Per Pusling. Den har jeg lest tre ganger nå, og han elsker den :-).

Skrevet

julenissen...til 5 åringen min:)

Skrevet

Nå har vi startet på Folk og Røvere i Kardemomme by.. Den er jo veldig koselig. Vi har brødrene løvehjertet liggende her. Så blir nok at vi leser denne etterhvert.. Men tenkte nå etter Kardemommeby så blir det vel litt jule fortellinger å lese nå fram mot jul.. Og noe som 4 åringen også kan være med å lese..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...