moota m storebror&lillebror Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har et stort problem! Lillebror har atopisk eksem. Skal ikke bli varm og svette i klærne. Så har jeg sett de siste dagene, kanskje en god uke at han har en rød stripe under armen, bak nesten utpå ryggen. Men idag var det blitt masse verre, og klarer jeg ikke å stoppe det er det kjøttsår imorgen, senest onsdag. Jeg er nødt å gå å handle klær til han.. Lurer litt på om det er av svette eller rett og slett for små/stramme klær. Han er godt i hold, men pga eksemen er jeg obs på å legge vekk klærne med en gang de begynner å stramme. Han har jo så sår hud. Men svetter de under armene som oss? Eller svetter de lite gjennom huden??
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 De svetter vel i huden disse små, ikke så mye under armene. Det begynner de ikke med før i 8-10 års alder mener jeg. Vil bare komme med et tips til deg, ikke bruk blå klær på gutten når han har eksem. Det blå fargestoffet kan gjøre eksemet værre. Bruk helst hvite klær inntil kroppen på han, men unngå ihvertfall blått innerst. Min eldste hadde atopisk eksem. Fikk dette tipset da hos ei med en gutt som hadde veldig mye eksem.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Hvilke kremer bruker du til han? Hvilke klær? Jeg kjøpte noen undertøy klær som er vel både av ull og bomull tror jeg. Har også barn som har sarte hud. Litt eksem og blir fort tørr og sår.. De selges på røff og tøff og heter sandpaper. selges som sett, og jeg var spent da jeg kjøpte dem, me brukte de i hele fjor vinter. Barna hadde fin hud, og jeg følte de var det beste jeg har prøvd ang det å holde seg varme og ikke svette eller noe sånn. ang svetting så tror jeg det er forskjell her fra barn til barn. mine barn har aldri svettet slik at jeg kan se det. mens jeg ser på andre at de blri våte av svette.. men jeg vet ikke noe særlig om dette da.. jeg smører mine med Aderma nå da, eldste min var vond før, men har vært god i de siste årene. men får lett prikker og utslett så tenkte jeg skulle bestille meg en legetime å se om det er noe som kan gjøres?
moota m storebror&lillebror Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. oktober 2008 Takk for tips om blå klær. Skal også ha i bakhodet at hvite klær er best. Bruker stort sett bare bomull da, men ville prøve dette bomull/ull for å se siden det kan bli ganske kaldt her oppe. Jeg bruker aderma badeolje og aderma krem for atopisk hud. Bruker locobase sin repair også når jeg vil drøye kortison litt. Kjempekrem!! Det bomull/ull er jano eller noe sånn. Skal ta en tur innom røff og tøff neste gang jeg er på bryne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå