Gå til innhold

Når tenker dere å kontakte jordmor?


chs83

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst å ha kontakt med en jordmor gjennom svangerskapet, noen som vet noe om hvordan det fungerer? Når tar man kontakt med jordmor? Har hørt at det er kamp om jordmødrene her i Trondheim!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker å gå til legen i uke 10 ca og deretter kontakte jordmor. Men så vet jeg ikke om noen jordmorkamp her i Stavanger:) Det er bare et drøyt halvannet år siden sist jeg var i begynnelsen av en graviditet, men jeg kan jammen ikke huske hvilken uke jeg hadde kontroll nr 2 (med jordmor). Her er det iallefall vanligst, slik jeg skjønner, å gå annenhver gang til lege og JM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kamp om jordmødrene i Trondheim?? Hvordan gjør man det da? Er det noe med hvor i byen du bor, eller må alle sloss om de samme? Kanskje jeg må være litt tidligere ute enn jeg tenkte da... Jeg tenkte å dra til legen først, sånn ca uke 8-10. Har sett at folk gjør det veldig forskjellig, men det går sikkert bra uansett!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:) Jeg søkte opp "jordmødre trondheim" og kom inn på trondheim kommunes sider. De anbefalte at man tar kontakt med jordmor så snart man finner ut at man er gravid. Jeg har allerede ringt og bestilt time hos min helsestasjon. De sa at kvinnene kommer alene første gangen (uten mann), fordi det er gruppesamtale med flere som har termin samtidig.

Sjekk her: http://www.trondheim.kommune.no/content.ap?thisId=1035878103

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg også sjekke ut den siden, ringer vel denne uken. Snakket med ei jente i dag som er 4,5 mnd på vei og hun ble satt på venteliste. Hun får imidlertid jordmor til kontroll nummer 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...