M@mm@ til 6 småtroll <3 Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Noen som vet hvordan dette fungerer? Dersom man har jobbet i 2008 har man jo krav på feriepenger.. Og om man er i permisjon i juni har man krav på foreldrepenger? Hva med ferien, får man pengene i stedet for ferien, eller kommer denne til gode i tillegg?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Du får begge deler i juni, dersom du ikke har ferie da. Men du får derimot ikke foreldrepenger når du evt tar ut ferie, så da må du huske å spare feriepengene til det. Siden jeg selv er et "rotehue" når det kommer til å spare penger på den måten, så har jeg satt meg opp på ferie (i permisjonen) i mai/juni, sånn at utbetalingene blri noenlunde like hele permisjonstiden.
M@mm@ til 6 småtroll <3 Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2008 takk for svar! Da tolker jeg det slik at jeg kan velge bort ferien, (har jo "ferie" allikevel), og få både feriepenger og foreldrepenger i juni.
MammaentilBastimusventerentil! Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Hei må blande meg inn lit jeg, Vi har valgt at jeg tar ut ferie i 6 uker i sommer juni/juli, slik at mannen min kan ta sine uker da, får jeg ikke feriepenger da? Når skal de liksom komme da? hilsen en som virkelig IKKE skjønner alle disse lovene og reglene og hadde kjøpt boka på flekken om noen hadde laget en hvordan gå frem med nav og alt annet når du skal ha barn bok?!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 Du får feriepenger, men du får dem ikke nødvendigvis akkurat den tiden du har ferie (for at nav skal ha èn utbetalingsdato å forholde seg til og ikke alles ferietidspunkt). Feriepenger fra jobb får du sikkert også til en fast mnd? På jobb pleier vi å få dem i juni.
MammaentilBastimusventerentil! Skrevet 6. oktober 2008 #6 Skrevet 6. oktober 2008 å takk for svar, ble bekymret for at jeg ikke skulle få de i det hele tatt jeg nå.....
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 7. oktober 2008 #7 Skrevet 7. oktober 2008 Dette tror jeg er litt forskjellig fra arbeidssted til arbeidssted gitt. Det kommer vel helt an på om arbeidsstedet forskutterer permisjonspenger og de får tilbake fra nav, eller om du får de betalt direkte fra NAV. Mine permisjonspenger blir stoppet i de ukene jeg har tatt ut ferie, og jeg får i disse ukene feriepenger isteden for permisjonspenger. Så, det er nok ikke likt fra arbeidssted til arbeidssted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå