kia_ora Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Mitt setebarn er nå et hodebarn - og jeg kan føde vanlig:-)
Otilia *FØDEKLAR* ♡ Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Kjempebra;) Er denne snuinga vond?? Har hørt de som sier det er forjæ....!!?
kia_ora Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2008 Ja, det var en forsmak på det smertehelvete som venter antar jeg.........?! Jeg hadde lest at det var litt ubehagelig, men jeg syntes det var vondt
Sina med Sprellings Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Så bra for deg! Hvilket sykehus? Min setebaby blir ikke snudd, med mindre bekkenet er for lite. Var på røntgen i dag og skal til samtale med fødselslege imorgen der jeg får vite om det blir setefødsel på meg. Veldig spent!
kia_ora Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. oktober 2008 Min snuing ble utført på ullevål, og jeg hadde akurat samme utgangspunkt som deg. Jeg vil helst føde, samme hva (også i sete), men hadde for trange mål for setefødsel. Det var akkurat i nedre grenseområdet, så for meg var det bare å håpe på en vellykket snuing, ellers var det keisersnitt som gjaldt. De ville ikke snu babyen dersom målene holdt fordi det er en risiko som er unøvendig for mor og barn dersom en uansett ønsker å føde i sete. Jeg følte meg veldig godt informert og ivaretatt hele veien. Jeg skulle ønske jeg hadde psyket meg litt mer opp på at det var "vondt" og ikke "ubehagelig", men når det er sagt så ville jeg gjort det igjen, det varer ikke mange minuttene, og gevinsten er jo egentlig vanlig fødsel - med enda mer smerte.........;-)! Masse lykke til :-)!
Sina med Sprellings Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 Ullevål jeg også. Håper målene mine holder, det minst kompliserte er såvidt jeg forsto setefødsel, ellers er det visst en sjanse for at hun snur seg på egenhånd ennå. Uansett greit å være forberedt på at snuingen gjør vondt. I boken til Nylander står det at det ikke skal være vondt, så litt dumt å komme inn med den instillingen. I natt har jeg bare drømt om bekkenmål og snuing så gleder meg til å få svaret på hva som skal skje om en drøy time:) Lykke til til deg også, med vanlig fødsel!
Sina med Sprellings Skrevet 7. oktober 2008 #8 Skrevet 7. oktober 2008 Bekkenmålene mine var gode, så da blir det setefødsel på meg med mindre hun skulle finne på å snu seg av seg selv. Egentlig helt greit, selv om det virker litt skremmende at det skal være så mange til stede når hun blir født. Men har blitt godt fulgt opp og vil sikkert bli det videre også. Så da er det bare å vente på rier, og vanlig fødsel:)
kia_ora Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. oktober 2008 Du får se på det som et "luksusproblem" at rommet er stappfullt av ekspertise når du føder, det tenkte jeg om saken. Jeg må jo nå ta "til takke" med vanlig oppfølging;-) Lykke til med setefødsel, det går helt sikkert kjempe fint!!
nellik-alle gode ting er 3 Skrevet 7. oktober 2008 #10 Skrevet 7. oktober 2008 Åh, så heldig for deg at det ble fikset føør et evt.keisersnitt ble planlagt For her var problemet at lillegutten vår var for stor til vanlig setefødsel, og at legene mente at han ikke ville snu seg siden det var såpass sent i sv.skapet.. Så det var litt av et nytt sjokk når vi oppdaget at han faktisk hadde snudd seg selv til hodeleie, etter en uke med psykiske forberedelser til det planlagte keiersnittet. Så her blir det mest sannsynelig også vanlig hodefødsel Masse lykketil til deg kia_ora
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå