Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=537829 Familie og venner har fått tilbud om vaksinering. Tror dere disse er imot vaksinering?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Ja og hadde det vært den hjernhinnebetennelsen som vaksineres mot så ville nok det ha stått i skriften her. For de hjernhinnebettenelsene som er mest vanlig,finnes det desverre ikke noe vaksine mot.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 tipper de løper og lar seg vaksinere-dumminger eller nek ville nok den anonyme vaksine"guruen" kalt disse menneskene. Smittevernkontoret har helt sikkert ikke peiling på vaksiner, og det er nok bedre å sette seg ned å meditere...!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Det står jo,:"Familie og venner har fått tilbud om vaksinering." Tror du at de tilbyr vaksine mot meslinger om en frykter vannkopper???
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 Ja selvfølgelig tilbyr de den de har uavhengiv om den som er tilfelle. Tro meg, mediene hungrer etter slike ting og det ville stått hvis det var tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #6 Skrevet 6. oktober 2008 Hvilken av de 209 forskjellige hjernehinnebetennelsestypene var denne jenta rammet av? Fikk hun tilfeldigvis èn av de 2 typene som vi har vaksine mot? Merkelig at det ikke kommer frem av artikkelen som en ren selvfølgelighet, for hvis ikke vil jo vaksinen gi falsk trygghet til de som mottar tilbudet.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #7 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg tolker det som at "nå etter hendelsen har familie og venner fått tilbud om vaksinering.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #8 Skrevet 6. oktober 2008 Av all informasjon jeg leter fram er det ingen som nevner noe antall på hvor mange forskjellige typer pneumokokker det er - bare at vi i Norge vaksinerer mot to typer. Egentlig er det litt frustrerende når jeg føler at jeg må lete på utenlandske sider for å finne slik informasjon. Har dog lært en hel del om meningokokker nå, blant annet at vi har hatt flest tilfeller av Meningokokk B i Norge de siste årene, mens det ikke er en vaksine mot Meningokokk B - men mot A, C, W og Y. Nå døde jo jenta FØR de fikk tilbud om vaksinering, tror du ellers de ville kjørt på med alt som er av vaksiner mot meningitt? "Hm... Ja, det kan jo hende at en av oss i fremtiden vil få hjernehinnebetennelse - la oss bare kjøre på med alle vaksinene som finnes mot meningokokker - samt pneumokokk-vaksinen for voksne!" Er det noen her som sørger for å vaksinere segselv mot absolutt alt sånn i tilfelle dette er noe de kan få i framtiden?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #9 Skrevet 6. oktober 2008 Min søster fikk meningitt B. Vi i nærmeste familie fikk tilbud om vaksine, og det var frivillig om vi ville ha den. Problemet var bare at det var vaksine mot meningitt C, så det hadde jo ikke hjulpet noe særlig mot den B-typen vi var utsatt for smitte av. Og sånn er det faktisk for de fleste. En får tilbud om vaksine etter at sykdommen i familien er et faktum, men sjelden er det mot den typen som forårsaker sykdommen.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå