anjaslilje Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 selv føler jeg det holder med 2 stk. man skal jo tross alt ha tid til litt annet i hverdagen enn bare barn samt at de barna man har,vil man jo skal få maks utbytte av foreldrene. jeg vet med meg selv at jeg hadde aldri greid mer enn 2 barn. såppas ærlig kan jeg være. føler at jeg ikke hadde greid å gitt de all den tiden jeg ønsker da. samt at forholdet til samboer ville nok blitt ganske svekket dersom vi hadde hatt flere enn 2 barn. Det hadde rett å slett bare blitt "om å få dagene til å fungere" tror jeg. Hva mener dere og hvorfor?
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg syns to barn er optimalt for oss :-) Det passer perfekt i forhold til hus, bil, ferier og da er det på en måte "én foreldre pr barn" som kan passe på.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 jeg tror det er ganske induviduelt hva vær enkelt mener at de kan gi og hva de mener at ett barn trenger. tror ikke det går an å sette en standar for hva som er ideelt siden folk og familier er temlig forskjellige. for meg så er 1 ideelt så lenge jeg ikke har noen mann, om jeg får en mann så får vi se hvordan vi funker som familie før jeg kan utalle meg om hvor mange barn vi vil ha og kan klare og mekke.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 For oss er én optimalt. Av samme grunner som deg.
3b@rnsmor-30* Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 vi har to og ønsker oss en til... har en gutt på 5 år og ei jente på 3,5 år, og har nå begynt å prøve på nt tre.... jeg har tenkt mye på det du skriver selv og ser logikken, men alikevel har vi lyst å oppleve dette en gang til, og tror det kommer til å ordne seg. jeg har selv to søsken og vi har fått bra og mye oppmerksomhet og oppfølging av våre foreldre. så ganske sikker på at jeg kommer til å klare det også.
lille sprelle Skrevet 6. oktober 2008 #7 Skrevet 6. oktober 2008 her blir det bare en av medisinske årsaker. Skal vi ha fler må vi adoptere eller ev. bli fosterforeldre. hadde i utg pkt tenkt 2, men har begynt å se at en er også bra! men hun er liten, så det kan jo tenkes vi tenker annerledes om et år eller to.
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #8 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg skulle gjerne hatt 3-4 barn men nå tror jeg neppe jeg kommer til å orke å gå gravid flere ganger. Også er det jo det med økonomi også da!
sannamin* Skrevet 6. oktober 2008 #9 Skrevet 6. oktober 2008 Ikke vi! har ei tulle med øyne blå og det føles deilig behagelig med bare ett barn! men mulig det blir en til ettehvert... Godt med søsken, men samtidig vet jeg at det vil gå bra som enebarn også. Jeg er i tenkeboksen, han vil ha en til. Veeldig praktisk med 2, bilferier, økonomi, ja..det meste? Litt "dårlige" ex her men.. ikke så trang bil? vi har 2 hunder i tillegg:))
Snuppa! Skrevet 6. oktober 2008 #10 Skrevet 6. oktober 2008 Hvis alt går etter planen her blir det 3 til slutt. Men så har jeg et barn fra tidligere forhold, og jeg om min kjære vil gjerne ha to til.
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #11 Skrevet 6. oktober 2008 før tenkte vi at vi ville ha en maks to barn. to fordi nr ikke skulle være alene.... så kom nr en og vi ble enige om at vi måtte jo ha to, uten tvil, men da holder det. og der er vi enda, men nr to i magen. to, så har vi nok å gjør, tid og råd til barna våres, plass i bilen og barna får glede av hverandre håper jeg. jeg tror ikke vi kommer til å forandre menig, men man vet jo aldri, kanjo hende vi om fire år overraskende nok får lyst på en til, men det tviler jeg på
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 6. oktober 2008 #12 Skrevet 6. oktober 2008 Har to nå og ønsker gjerne en til;) Men får jeg nr.3 vil jeg sikkert gå for nr.4 også hehe Det er uansett ikke aktuelt på en stund, så vi får se hva tiden bringer...Mulig det holder med 2 flotte jenter også
meg & to små vampyrer Skrevet 6. oktober 2008 #13 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg vil bare ha to jeg også. Det er nok:)
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #14 Skrevet 6. oktober 2008 Tror mange vil oppleve den følelsen det er å gå gravid og å få et lite spebarn en gang til... Er noe nostalgisk med det. Dessuten er ofte tre maks pga bil, hus etc... Har også hørt at overgangen fra 2-3 ikke er så stor som de andre overgangene.
Gjest hovedinnlegger Skrevet 6. oktober 2008 #15 Skrevet 6. oktober 2008 De som selv har flere barn enn to, sier man knapt merker at barn nummer 3 og 4 kommer til verdenen. Mye av det som gjør meg sliten av å ha barn, særlig spedbarn, er det å ikke ha tid til å verken spise, dusje eller gå på do, osv. fordi barnet krever stort sett konstant oppmerksomhet. Har man flere barn er man flere til å dele på å GI denne oppmerksomheten.... I tillegg vil de minste barna lære av de større, herunder oppførsel og oppdragelse.... Er det flere barn kan de leke med hverandre, fremfor at man som forelder er nødt for å være med på leken så og si hele tiden. Jeg tror absolutt ikke det er noe problem å ha 4 barn... Dessverre er det for mange økonomiske hindringer å få flere enn 1-2 barn i dag. Jeg vet Kåre Willoch er en av de, om ikke den eneste, som faktisk forsøker å sette småbarnfamiliers økonomi på dagsordenen. I forhold til andre grupper i samfunnet er det per i dag småbarnsfamilier som kommer dårligst ut, og Kåre Willoch er bekymret for dette, nettopp av den grunn av vi føder for få barn. Vi får barn alt for sent, og dermed blir det også kun 1-2 per familie...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå