silje1980 Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Hvilke symptomer er vanlig ved en MA? Jeg føler meg bekymret. Har ikke de samme svangerskapstegnene som første gang jeg var gravid. Legen fant heller ikke hjertlyden da jeg var til første kontroll igår, 13 uker på vei. Han sa riktignok at det ikke alltid var mulig å høre hjertlyd såpass tidlig, men jeg følermed likevel veldig engstelig nå. Har hatt 2 positive tester og ingen blødninger, men er bekymret for om jeg kan ha en MA...
Giinaღ Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Huff, så vondt å gå rundt og være bekymret. Synes jeg hadde veldig lite symptomer før jeg var 16-17 uker på vei. Da jeg var hos jordmor i uke 13 fant hun heller ingen hjertelyd, så dro til lege i uke 16. Da fant han den heldigvis. Er VELDIG vanlig å ikke høre hjertelyd så tidlig som uke 13. Opplevde en MA i desember i fjor, og har vært litt overnervøs denne gangen. Tok derfor privat ul både i uke 8 og 12 denne gangen for å slippe å engste meg unødig. Er dessverre få symptomer på en MA. Noen opplever blødning, det gjorde ikke jeg. Noen leger er veldig snile og gir deg henvisning til ultralyd dersom du skulle være for bekymret. Du kan jo evt. prøve på det??? Aller helst er det ingenting galt, men kjenner igjen følelsen. Den er ikke god. Lykke til!!!
pluttenogmeg Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har hatt 3 MA og har ikke mistenkt noe til de ,da kroppen har oppført seg gravid alle gangene. Jeg mistet i uke 14 og 15, der fostrene døde rundt slutten på 12.uke. Men jeg hadde en skillevegg i livmoren som rett og slett kuttet næringen til fostrene. Jeg tror du skal slappe av og ikke bekymre deg, jeg er nå gravid for 8.gang ( har 2 barn og 2 SA i tillegg til MA ) og alle gangene har kroppen oppført seg forskjellig. Spes med 1.barn hadde jeg veldig lite sympomer på graviditet, men det var det sv.skapet som forløp normalt av alle de gangene jeg har vært gravid. Men er du veldig urolig kan du jo evt få deg en time til privat ul. Masse lykke til !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå