Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og legen sa at jeg hadde for liten stigning i hormonbalsen min??

Hva vil det si da?Noen som har vært borti det samme?

Hun ville henvise meg til gynekolog, og skulle prøve å få til en time så fort som mulig :)

Vi har prøvd i snart 2 år nå, og begynner å bli litt frustrerte egentlig ;)

Men vi er vel ikke alene om det her inne :):)

Hva undersøker de videre hos gynekologen da?sjekker de om jeg har eggløsning å sånn?

Jeg føler meg ganske korka siden jeg ikke har snøring på dette ;) hehe ;) For å være helt ærlig har jeg aldri fått en positiv eggl. test...

Håper inderlig jeg har eggløsnig likevel ;)

Noen synspunkter?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra dere skal få time kjapt da:)

Det er mange som ikke får utslag på EL-testene, men som alikevell har el:)

Når vi startet utredning med gyn leverte gubben sædprøve, og jeg tok innvendig UL og vanlig GU. Alt så fint ut, og han kunne se at jeg skulle ha EL om ca en uke, og at den skulle være på venstre side! Ble litt fasinert da;)

Siden gubben har dårlig sædkvalitet, ble det på neste time levert ny prøve, som desverre var like dårlig, og tatt blodprøver. Da tok vi alle prøver som de trenger på sykehuset for ICSI. Og pga dårlig sædkvalitet ble gubben sendt på sykehuset for å ta kromosonprøve. Dette var det som ble gjort med oss i begynnelsen. Bare spør i vei om du lurer på noe!

Det med liten stigning i hormonbalansen din, har jeg desverre ikke peiling på :/

Håper alt viser seg og være i orden:)

Skrevet

Takk for svar :)

Sambo leverte sædprøve på fredag, så vi håper han får svar ganske kjapt egentlig :):)

Det hørtest faktisk fasinerende ut dette med GU ja :):) artig at de kan se så masse forskjellig inni der :)

Hva er ICSI?Og hva mener du med kromosonprøve?:)

Du ser kanskje nå hvor lite peiling jeg har :)

Men jeg synes det er litt greit å vite litt, før vi setter i gang :)

Skrevet

Ja, det er veldig greit og vite litt om hva man begir seg utpå! Icsi er prøverør med microinjektion. Dvs at sædcellene blir plantet inn i egget, istede for å bli lagt ved egget for at de selv skal finne veien inn til egget. Blir ofte bruk når mannen har dårlig sædkvalitet, og gir omtrent like gode resultater som ivf :)

kromosonprøve blir tatt for å skjekke at det ikke er noe feil e kromosonene. Hadde det vært noe feil med kromosonene til gubben min, hadde jeg også måttet tatt den prøva. Vi hadde fortsatt fått icsi, men hadde måttet gå til kromosonrådgiving først. Er ikke helt sikker hvorfor, men tror det er for at vi skal være opplyste på det, og eventuelle "farer" ved og få et barn med en alvorlig kromosonfeil... :)

Skrevet

Så forresten at du bor i møre og romsdal, kan jeg spørre hvor? Bor selv i molde :)

Skrevet

Ååååja, nå sjønner jeg :) hehe :)

Det var noe sånt jeg ante meg :)

Så artig :) Jeg bor i Eidsvåg, ca 30 min fra Molde :)

Har jobba på Luggen på moldetorget i 3 år, men så bytta jeg jobb i desember, for å komme meg litt nermere hus å hjem :):)

Men du bor ikke i molde nå eller?koslig at folk "herifra" er her inne :)

Skrevet

hei hei, jeg bare tenkte jeg kunne fortelle at jeg aldri hat fått en positiv el test.. så tenkte jeg ikke hadde el rett og slett... Men så begynnte jeg og tempe, og gjett hva.. jeg fant el=)

så du har nok el, bare for lav eller kort lh stigning...

lykke til

Skrevet

Morsomt at du har jobbet her i byen da! Kjenner en god del folk fra eidsvågen/raudsand/angvika området;)

Bor her i byen nå ja! Flyttet tilbake hit for 1mnd siden, etter nesten 2år i Stavanger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...