Gå til innhold

"Kjemisk" lukt av strikkaklær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor har strikket et supersøtt sett til snuppa, og i dag vasket jeg det...da det var ferdig lukte det helt grusomt kjemisk, nærmest som permanent-væske..så jeg vet ikke helt om jeg tør å bruke det nå.. det skal jo ikke lukte sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes merkelig ut...

Har sjølv vaska eit hentesett vi har fått,håndvask med milo...og da lukta mildt og godt etterpå....

Skrevet

jeg brukte omo og MY skyllemiddel da.. på 20 grader. . . men ingenting aent jeg har vasket med det har luktet sånn! merkelig ja..

Skrevet

Da skal da jo vera reint,...Men prøv på nytt,evt håndvask...skal vist nok ikkje gnikkes då,og skyll med vatn...Kanskje da kan hjelpe på lukta...

Skrevet

Fikk et vognteppe av min bestemor som jeg vasket før bruk (for hånd) siden det hadde litt av den typiske bestemor-lukta, hehe. Lot det ligge en god stund før det lukta tålig rent. Men jeg skylte det opp og brukte et skyllemiddel som det var litt lukt i (sensitive), og da lukta det bra da jeg fikk tørka det:)

Skrevet

Du bør ikke bruke vanlig vaskemiddel, og i alle fall ikke skyllemiddel på ulltøy. Få tak i milo eller annet ullvaskemiddel, og prøv med det:)

Skrevet

Står forresten ikke at det var ull hun hadde strikka i....så det jeg skrev gjelder bare om det var det;)

Skrevet

På milo flaska står det at tøyet som vaskes ikkje skal gnikkes og ikkje ligge i ro i vaskevannet...Blir å "kna" det då såfall?!?!:-)Funka her hvertfall,,,,,..(ull og silke)....

Skrevet

Nyvaska strikkaklær lukter grusomt uansett, så tipper det er det du lukter. Men du burde bruke Milo, og ikke bruk skyllemiddel! Og vask det på ullprogram, ellers ødelegger du klærne etterhvert.

Skrevet

jeg vasket d på ullprogram på 20 grader:)

men jeg tror ikke d er ull altså.. ull pleier lukte sau.. dette lukter permanentvæske! helt merkelig...

Men skal prøve åbruke milo istedenfor.. å se om d hjelper...

Skrevet

Vil du bruke skyllemiddel,so prøv milo sitt hvertfall...(om du tar maskinvask).....Håndavask fungerte bra her,då ikkje skyllemiddel....berre skylle godt etterpå....og klem vatnet ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...