Gå til innhold

Kva treng ein når ein skal starte med scrapping?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er inne på nettbutikken til papirgleder.no, og det er jo ei ganske innholdsrik side. Det eg har problemer med å finne er ei enkel oversiktsliste over kva basis utstyr ein treng når ein skal starte opp.

Det er jo alt mulig der, kartonger, papir, stempelrens, alkoholpenner, penselholder, stempel, albumringer, permer, ......eg er heilt lost eg.

Kva anbefaler dåke? Kor mange sider har ein i eit album ca, og kor lang tid rekner ein på ei side? Det er jo relativt dyrt utstyr noko av det, så ein kan jo ikkje akkurat satse på ordinær album, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes det ein oppstartssamling for nybegynnere kanskje?

Skrevet

Har vært samme spørsmål på hobbydebatten og der kom det inn mange svar.

Skrevet

Takk, da går eg inn og titter litt der =)

Skrevet

Jeg har drevet med scrapbooking en stund nå.

Har ikke så mye penger å bruke på denne hobbyen så det jeg har prioritert er:

Papirkutter med linjal (hadde aldri klart meg uten)

Svart og brun penn

En haug med standard ark i forkjellige stiler og mønster

En haug med papir og kartong i ensfarger (kjøpt billig på binders og europris)

Klisterbokstaver i forskjellige farger (jeg har ikke så fin håndskrift så det blir ofte finere)

Silkebånd, knapper (kjøpt på bernina, en lokal håndarbeidbutikk)

Litt diverse pynt som blomster, klistermerker, mønster som skrapes over på arket osv

Jeg har et album på 20 sider som jeg lager av familien ellers lager jeg kort og bilder til å ha på veggen. Jeg har album med plastsider så jeg bare kan legge sidene oppi når de er ferdige, det er da lettere å forandre på rekkefølgen hvis jeg vil det.

Jeg har også laget småalbum til besteforeldre, de lager jeg mye mindre i størrelse for da er det lettere å lage og en trenger ikke så mye stæsj.

Skrevet

Takk for hjelp. Har ikkje tenkt å blakke meg på dette eg heller. Eg veit jo ikkje om eg har "talent" heller, og da er det dumt å sitte med mykje utstyr ein ikkje trenger. =P

Har du sett desse albumringene? Eg tenkte det var best å begynne med, men veit liksom ikkje om dei funker. =)

Skrevet

Velger du bilde først, så finner du farger som passer til bakgrunn og handler etter det. Eller velger du temafarge for album og kjører ein stil albumet gjennom?

Skrevet

Jeg har ikke et tema i hele albumet. Jeg har et tema for hver side, altså for 2 og 2 sider. Når du blar opp i albumet må de to bildene du ser harmonere.

Skrevet

Det var det eg trudde, men så såg eg alle desse tinga ein kunne kjøpe på netthandelen, og det var så dyrt. Så da trudde eg nesten folk måtte ha temaalbum for å bruke det dei kjøpte. Tenker på slike småting som ein pynter med og slikt. Ser ut til at eg berre har råd til å kjøpe papir for no =/

Skrevet

I begynnelsen kjøpte jeg kun 1 pakke med blomster i forskjellige farger (59kroner) og litt silkebånd i forskjellige farger hos lokal forhandler.

Du kan klippe og lime arkene så du får tøffe rammer og mønster og skrive med fin håndskrift så klarer du deg langt :-)

Husk lim eller limputer eller dobbeltsidig teip ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...