Gå til innhold

I Hvilken uke er man Halveis??


Mel_88

Anbefalte innlegg

Hej

 

Jeg stuker litt med ting, når er man halveis og hvorfor er man nesten 5 månder når man er ca halveis. Er vi gravide i 10 Månder? jeg forstår ikke helt hvordan dem finner termin, når jeg teller termin å opp og ned har jeg funnet ut atte jeg liksom er gravid i nesten 11 Månder, hvor normalt er liksom det da???

 

Noe tips???

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man er i uke 20 er man halvveis...man går gravid i 40 uker for man regner fra siste gang man hadde mensen før man ble gravid og derfor blir det mer en 9 måneder...det er lettere telle uker enn måneder har jeg funnet ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du regner at det bare er 4 uker (28) dager i en mnd, så skjønner jeg at du kommer frem til nesten 11 mnd. Men en kalendermåned varer i 30,31 dager.

når du har kommet halveis i svangerskapet, er du 20 uker +1 dag,altså 4.5 mnd.. håper det er til hjelp:)

 

1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager

2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager

3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager

4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager

5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager

6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager

7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager

8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager

9 fullgåtte måneder: 40 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som sier at en går 10 mnd gravid (jeg fikk høre det under ivf behandling, av sykepleier der), tenker at det er 4 uker i en måned, men det stemmer jo egentlig sjelden.. Det er visst mange måter å se det på.. Jeg er jo av den formening at en egentlig ikke burde regne med de ca 2 ukene i starten, før en blir befruktet. Er jo ikke logisk det heller.

 

Men jeg tenker og likt som lillebolle regner det ut, er jo det som blir mest riktig=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpen dere...

 

Jeg er 21+ 4dager

 

Hjalp meg veldig skjønner dere, borsett fra dem sier at jeg ikke bli befruktet for 4 uker senere fra siste mens...

Men babyen kommer når dem kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...