Gå til innhold

I Hvilken uke er man Halveis??

Anbefalte innlegg

Hej

Jeg stuker litt med ting, når er man halveis og hvorfor er man nesten 5 månder når man er ca halveis. Er vi gravide i 10 Månder? jeg forstår ikke helt hvordan dem finner termin, når jeg teller termin å opp og ned har jeg funnet ut atte jeg liksom er gravid i nesten 11 Månder, hvor normalt er liksom det da???

Noe tips???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138845112-i-hvilken-uke-er-man-halveis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis du regner at det bare er 4 uker (28) dager i en mnd, så skjønner jeg at du kommer frem til nesten 11 mnd. Men en kalendermåned varer i 30,31 dager.

når du har kommet halveis i svangerskapet, er du 20 uker +1 dag,altså 4.5 mnd.. håper det er til hjelp:)

1 fullgått måned: 4 uker + 3 dager

2 fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager

3 fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager

4 fullgåtte måneder: 17 uker + 5 dager

5 fullgåtte måneder: 22 uker + 2 dager

6 fullgåtte måneder: 26 uker + 5 dager

7 fullgåtte måneder: 31 uker + 2 dager

8 fullgåtte måneder: 35 uker + 5 dager

9 fullgåtte måneder: 40 uker

De som sier at en går 10 mnd gravid (jeg fikk høre det under ivf behandling, av sykepleier der), tenker at det er 4 uker i en måned, men det stemmer jo egentlig sjelden.. Det er visst mange måter å se det på.. Jeg er jo av den formening at en egentlig ikke burde regne med de ca 2 ukene i starten, før en blir befruktet. Er jo ikke logisk det heller.

Men jeg tenker og likt som lillebolle regner det ut, er jo det som blir mest riktig=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...