karojenta Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Er en ting jeg har gått å lurt på en stund nå...så tenkte jeg det hadde vært kjekt med deres synspunkter og meninger...dere skjønner det at for 2 år siden fikk jeg en sønn som var født i uke 31(8 uker før tiden)..Og flere som nevnte det at skulle jeg ha flere barn måtte jeg gå til mange undersøkelser i neste svangeskap..noe som høres veldig logisk ut siden sjansene kan være stor for at det skjer på ny..men har ikke vært hos legekontroll siden i uke 8..ringte legen da jeg fikk ultralyd rundt uke 11..dem på legekontoret sa bare jeg skulle ringe dem etter jeg hadde vært på ultralyd som er nå på torsdag(er ca 17-18 uker på vei) d vil si 10 uker mellom kontroll! har ikke fått hendvisning til jormor en gang, trodde det va vanlig å ha første kontroll hos dem i slutten av 1. trimester?? hva synes dere?høres det ikke rart ut? jaja, skal jo på ultralyd nå om noen dager og satser på at alt er som det skal:) På forhånd takk for deres meninger:)
pluttenogmeg Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Heisann. Jeg har også født ett prematurbarn i uke 28.Nå er jeg gravid i uke 12 og har hatt 1. legekontroll med ul, og skal tilbake på onsdag til samme lege.(privat) Nå har jeg hatt mye komplikasjoner og flere MA og SA så derfor blir jeg nå på onsdag henvist til sykehuset for videre oppfølging der. Men hvor ofte det blir aner jeg ikke enda. Men jeg vil nok tro at etter den hoved-ultralyd du skal på nå på torsdag vil du få mer oppfølging fremover. Si i fra til jordmoren som tar ul for hun kan sikkert gi videre beskjed til legene på sykehuset evt. Vet du hvorfor du fødte prematur ? Jeg hadde en skillevegg i livmoren som de menter var grunnen til både prematufødselen og alle de gangene jeg har mista.Den ble operert bort i januar. Så nå er jeg veldig spent på om alt er bra.. Og jeg håper både du og jeg får den oppfølgingen vi har rett på Lykke til
karojenta Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2008 hei:) dem fant aldri ut av hvorfor jeg fødte så tidlig dessverre..:/ oi..en sillevegg? d har jeg aldri hørt om..håper at det går bra me dn lille nå..du er jo komt i 2.trimester, så stor sjanse ijaffal:) ja, får vente i spenning til torsdag...men synes det var så forferdelig merkelig ar jeg ikke fikk time til jordmor en gang..men hadde ikke lyst å "mase" til legen min...så lot heller være å si så mye... så heldig du er som får så godt oppfølging da. lykke til te deg også
en av hver Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Du bestiller da time hos jordmor selv. Akkurat som hos legen. Bare ring helsestasjonen og si at du er så og så langt, og om og når du går til lege, så har du rett på time. Man trenger vel ikke så tett oppfølging tidlig i svangerskapet, med mindre du er dårlig selv. Et foster kan jo ikke reddes før tidligst i uke 23-24, så før det er det hovedsaklg deg man tenker på. Men greit å vite hvis det er spesielle forholdsregler man må/bør ta. Det burde du fått info om etter forrige fødsel synes jeg.
74skytte Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg er førstegangs, men har hatt en lang vei før jeg er kommer hit jeg er nå. Har prøvd i 3 1/2 år, mistet 3 ganger og vært gjennom 2 ivf forsøk med 3 innsettinger. Jeg får ganske så bra oppføging. Ihvertfall i forhold til deg. Jeg var til ul i uke 10, hos lege uke 12 og 14 (med ul), ordinær ul nå uke 17, legen igjen uke 18, og da skal jeg hver fjerde uke fremover. Jeg synes nå du som er i "faresonen" bør få en tettere oppfølging. men du bør nok ta kontakt selv med jordmor eller lege. Lykke til videre! (Jeg skal til ul på fredag, så kommer rett etter deg)
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 Hei.. jeg har ingen barn fra før men jeg er nå 25 uker på vei, og har kort livmorhals og fare fro prematur fødsel, jeg har vært sykemld fra uke 19 og ut til termin 100% og mest sengeliggende. Ingen stor fare ennå men min lege vil være på den sikre siden.. jeg går til ul hver uke både for å måle livmorhals og se babyen, og det er godt med den oppfølgingen. Og jeg får være hjemme inntil videre. Ikke fristende å ligge på sykehuset til januar nå gitt.. Jeg ville mast om ul, det er deg det gjelder, stå på!!!!
Hegeveronica Skrevet 7. oktober 2008 #7 Skrevet 7. oktober 2008 jeg fødte mitt 2 barn i uke 27, lå da på sykehuset ei uke pga fortidlig vann avgang.den 3 gangen oppdaget de at jeg begynt å få opning og lå derfor på sykehuset fra uke 30-34 fikk da dra hjem igjen, fødte i uke 37 da. Denne gangen har jeg mere oppfølging pga fortidlig fødsel. Går på kontroll hver mnd, var på ultralyd uke 10, og uke 19, barnet ligger langt nede som alle de andre gangene, skal på ul morgen uke 23 for å se om det har begynt å bli noen opning. deretter blir det vel 1 gang i mnd. håper jeg slipper å bli lagt inn denne gangen, det er så langsomt å bare ligge på sykehuset . Blir du tenker mye på de andre barna du har hjemme.
karojenta Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. oktober 2008 Takk for svar dere Nå er d heldigvis bare to dager igjen til ultralyd så satser på at d ser greit ut..så får jeg håpe at jeg får bedre oppfølging etter d..hadde jeg bare visst koffor sønnen min ville ut så tidlig sist gang, trodde liksom alltid det var et svar på sånn.. lykke til te dere alle:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå