Gå til innhold

Ang foreldrepenger ved to tette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får to tette, og går fra denne permisjonen og rett i sykmelding ut resten av svangerskapet så i permisjon igjen. Jeg har rett på foreldrepenger da ja? Siden foreldrepenger og sykmelding gjelder som opptjening til rett for foreldrepenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! Men det blir vel litt mindre pga at du faar mindre som sykmeldt.

Skrevet

Hvorfor skal man få mindre som sykmeldt?

Jeg fikk iikke det sist jeg gikk ut i sykmelding?

Men takk for svar:) Kjapp var du også:)

Skrevet

Du får ikke mindre som sykelmeldt da. Det gjør i hvertfall ikke jeg..

Skrevet

Jada, du skal få akkurat det samme. Hvor vedkommende som allerede har svart deg tar det fra at man får mindre når man er sykemeldt forstår jeg ikke. Grunnlaget er uansett lønnen du hadde før du gikk ut i første permisjon (så om du har hatt 80% lønn under første permisjon får du 100% av den egentlige lønnen din om du nå vil ha 100% lønn i denne permisjonen). Gjorde det selv på dette viset - dvs, rakk å jobbe 6 uker før jeg ble sykemeldt :-)

Jeg sendte imidlertid en e-post til nav slik at jeg fikk et skriftlig svar å forholde meg til. Når jeg ringte nav fikk jeg nemlig høre veldig mye rart som ikke stemte i det hele tatt!

Skrevet

Tusen takk for svar!

Hadde 100% lønn i 44 uker. så får vel det samme denne gangen!

Skrevet

Hmm, jeg fikk mindre sist jeg var sykemeldt, men det er vel fordi man mister alle tilleggene som ubekvemstillegg ... men det var dumt sagt av meg, for tilleggene tar jo ikke NAV hensyn til naar de regner ut permisjonspengene heller ....

Skrevet

Det er i orden ja:) Det er vel derfor du fikk mindre enn hva du hadde når du var i jobb! Tok de ikke utgangspunkt i lønnslippene dine da? Mulige de sløyfer tillegg? Hm, vet ikke jeg også!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...