Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg får to tette, og går fra denne permisjonen og rett i sykmelding ut resten av svangerskapet så i permisjon igjen. Jeg har rett på foreldrepenger da ja? Siden foreldrepenger og sykmelding gjelder som opptjening til rett for foreldrepenger?
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Ja! Men det blir vel litt mindre pga at du faar mindre som sykmeldt.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Hvorfor skal man få mindre som sykmeldt? Jeg fikk iikke det sist jeg gikk ut i sykmelding? Men takk for svar:) Kjapp var du også
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Du får ikke mindre som sykelmeldt da. Det gjør i hvertfall ikke jeg..
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 Jada, du skal få akkurat det samme. Hvor vedkommende som allerede har svart deg tar det fra at man får mindre når man er sykemeldt forstår jeg ikke. Grunnlaget er uansett lønnen du hadde før du gikk ut i første permisjon (så om du har hatt 80% lønn under første permisjon får du 100% av den egentlige lønnen din om du nå vil ha 100% lønn i denne permisjonen). Gjorde det selv på dette viset - dvs, rakk å jobbe 6 uker før jeg ble sykemeldt :-) Jeg sendte imidlertid en e-post til nav slik at jeg fikk et skriftlig svar å forholde meg til. Når jeg ringte nav fikk jeg nemlig høre veldig mye rart som ikke stemte i det hele tatt!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #6 Skrevet 6. oktober 2008 Tusen takk for svar! Hadde 100% lønn i 44 uker. så får vel det samme denne gangen!
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #7 Skrevet 6. oktober 2008 Hmm, jeg fikk mindre sist jeg var sykemeldt, men det er vel fordi man mister alle tilleggene som ubekvemstillegg ... men det var dumt sagt av meg, for tilleggene tar jo ikke NAV hensyn til naar de regner ut permisjonspengene heller ....
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #8 Skrevet 6. oktober 2008 Det er i orden ja:) Det er vel derfor du fikk mindre enn hva du hadde når du var i jobb! Tok de ikke utgangspunkt i lønnslippene dine da? Mulige de sløyfer tillegg? Hm, vet ikke jeg også! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå