Gå til innhold

Dere som har 2 eller flere.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge jobbet dere fullt med nr 2? Jeg var bare 50 %syk siste mnd med nr 1, men kjenner jeg sliter allerede denne gangen, og er bare i uke14. Er det bare meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobbet 100% med nr en. Jobbet til 5 dager før fødselen.

Etter nr 1 mistet jeg 3 og jeg hadde mistet 1 før nr 1, så hadde det som kalles risikosvangerskap. Det var større % sjanse for å miste enn for å bære frem, så jeg ble sykmeldt 100% kort tid etter at jeg fant ut at jeg var på vei. Risikoen var i mitt tilfelle over rundt uke 20, så etter dette fikk jeg lov å jobbe 50% i et par mnd. Så ble jeg sykmeldt 100% ut svangerskapet pga bekkenløsning , blødninger og veer. Men

dette blir vel en litt annen situasjon enn din:-)

Skrevet

Jeg var ikke sykemeldt i mine to første svangerskap. Det er to år mellom barna, og førstemann begynte halv tid i barnehagen, den siste måneden av 2. svangerskap.

Nå er jeg gravid med nr 3. Er 12 uker på vei,og sover dårlig, er slapp og trøtt hele tiden. Men har så mange verv og jobber så mye frivillig, at jeg har sagt dette fra meg. To verv skal jeg beholde frem til jul og det siste frem til mars. Da er jeg ferdig. Regner med å få det til, men kan jo aldri være sikker.

Skrevet

Jeg har vært veldig dårlig under alle mine tre svangerskap de første 12 ukene. Med nr 1 jobbet jeg likevel 100% frem til siste dag før permisjonen. Hadde faktisk ikke en eneste sykedag den gangen.

Med nr 2 var jeg sykemeldt i to uker i uke 9-10. Hadde da gått ned 7 kilo på en mnd, og hang nesten ikke sammen. Heldigvis gikk legen med på en sykemelding. Jobbet så 100% resten av svangerskapet. Barn nr 1 gikk full tid i barnehagen - to år mellom ungene.

Med nr 3 gikk jeg inn i en svangerskapsdrepresjon i uke 23. Ble sykemeldt ut hele graviditeten, og jobbet ikke en dag før jeg gikk ut i permisjon. Begge ungene gikk full tid i bhg - to år mellom de to siste også.

Det eneste jeg angrer på i dag er at jeg ikke ble mer sykemeldt i de to første svangerskapene. Så hadde jeg kanskje sett tilbake med litt mer glede på graviditetene mine. Synes det er fælt at gravide som faktisk er dårlige og syke, må lide seg gjennom på jobb når de faktisk hadde hatt best av en sykemelding.

Skrevet

Gikk 100% med begge. Det er travlere å gå gravid med små barn hjemme. Kommer jo an på hva en sliter med da. Hadde bekkenløsning, men fikk stå på jobben og mannen min tok det meste hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...