Gå til innhold

Andre som har problemer med å få de små til å sove på dagen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min lille våkner som regel etter fem minutter hele tiden. Hun er trøtt, det ser jeg på henne. Hun blir også veldig grinete på kvelden når hun ikke får sovet noe særlig på dagen. Noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær pinlig nøye- og tålmodig- med å få henne til å rape!!! Min førstefødte var slik, og vi skjønte etter hvert at det var rap som presset på, kunne ta ordentlig lang tid å få dem opp, men det var verdt det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har slitt med soving, spesielt nå under sykdom.. jeg har måtte sitte med han i armkroken så han får sove godt, veldig glad i nærhet.. dette er slitsomt i lengden men går for en periode.. Bare han får litt søvn så han ikke blir utslitt.. Dette hjalp oss ihvertfall, men får ikke gjordt så mye annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å la veslesjefen sove i armkroken på dagtid, siden han var forkjølet og ville ha nærhet. Og nå sovner han ikke på noen annen måte på dagtid. Så jeg angrer litt fordi jeg begynte med det... Heldigvis legger han seg fint på kvelden. Han får bedre søvn på natta om han sover godt på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hun ene over her sier, så kan det godt skyldes en rap som ikke er kommet opp! Vesla her får minst én rapepause under måltidet og en etterpå, og raper da gjerne 3 på rad hver pause. I tillegg lar jeg henne ligge masse på magen etterpå frem til hun skal sove igjen, og da kommer det mange raper etterhvert.

 

Hun trenger definitivt mer enn 5 minutters sammenhengende søvn, vesla di, så håper virkelig du finner ut av det...

Sover hun inne eller ute? Jenta mi sov inne den første mnd, men etter det har hun kun sovet i vogna si ute, og hun sover helt klart mye bedre utendørs! Anbefaler deg å prøve det!

Om du ikke har noe greit uteområde å sette henne fra deg på, kan du kle på henne lue og legge henne i vognbagen på soverommet med vinduet oppe. Også prøve å gi smokk, dersom hun ikke allerede bruker det. Jenta mi tok ikke smokk før hun var 3,5 mnd, men etter det har hun sovnet tvert med smokken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...