lene_86 Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Om feil/sykdommer hos foster på ordinær UL? Jeg måtte jo selvsagt bli bekymret over noe på UL. Jordmora stilte bare spørsmålet om jeg hadde tatt folat de 3 første mnd i svangerskapet. Når jeg kom hjem begynte jeg og bekymre meg og tenke på hvorfor hun spurte. Men de sier vel ifra hvis noe ser galt ut? Hun sa jo på slutten at alt så fint ut. Men vi blivende mødre må jo bekymre oss litt:)
hannetroll Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Du kan nok ta det med ro. Jordmor er forpliktet til å opplyse om eventuelle avvik ved ultralyd, dette står også i skrivet man får fra sykehuset som vedlegg til innkallingen. At hun spør om du har tatt folat er nok ren rutine, noe de gjør for å bevisstgjøre de vordende mødre på at dette er viktig, og kanskje også av hensyn til egne statistikker
Maf og lillemann Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 de hadde sagt det hvis babyen hadde ryggmargsbrokk. jordmoren på ul spurte meg også om forskjellige vitaminer, men det var til undersøkelse og statistikk (anonymt), det var sikkert det samme hos deg...=)
lene_86 Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. oktober 2008 Det var trygt å høre! Takk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå