Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Uff,er ikke fan av disse fisefine nye naboene våre. De har to biler! Mercedez og BMW såklart. Kona skifter frisyre like ofte som jeg skifter truser! Ungene sprader rundt i dyremerkeklær!Og Reima dresser når dem er i lekekassen. Mannen bruker dress-hver dag! Fatter ikke hvorfor rike folk må briefe seg sånn! Er det bare jeg som reagerer?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg ser ikke hvorfor du er så provosert? De skader jo ikke deg om de kjører rundt i fine biler eller er opptatt av håret sitt? La dem leve slik dem selv vil!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Jo for jeg synes de drar det litt langt av og til. Nå har jo yngstemann begynt å mase om merkeklær:/ dårlig påvirkning de har..
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Kjipt for den snobbete familien at de har så fordomsfulle naboer.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 Ok, kan skjønne at du reagerer på at ungene går i dyre merkeklær hvis det er snakk om type Calvin Klein/D&G/YSL ogsåvidere. Men hva angår resten: - å bruke dress hver dag innebærer da ikke at man er fisefin - mannen min går i dress hver dag, men det er fordi det kreves i jobben hans. - å ha reimadress i lekekassen kan jeg heller ikke fatte at er å briefe. MANGE som ikke er verken rike eller fisefine har slike dresser. - det KAN være en grunn til at de har to biler - kanskje de trenger det? ...og om ikke og fortell meg at du ikke hadde gått oftere til frisøren eller kjørt en annen type bil hvis du hadde hatt råd til det. Poenget mitt er at det er faktisk INGEN av de tingene du lister opp som sier noe om naboene dine som personer - de kan være verdens hyggeligste, men du er "ikke fan" av dem bare fordi du legger merke til at de har litt dyre ting. Hadde de sett ned på deg og vært ekle og overlegne hadde det vært noe annet. Tenk så mye hyggeligere det hadde vært her i verden hvis folk lærte seg å se bak fasaden....
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #6 Skrevet 6. oktober 2008 Å det er nok mye som er verre enn det du skriver der kjære hovedinnlegger. Og det er din dømmende og misunnelige holdning du har til andre mennesker som du helt sikkert ikke engang kjenner! Voks opp! Kanskje du blir overrasket over hvor hyggelige de er om du hadde giddet å se noe positivt ved dem!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #7 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg kjører rundt i en trafikkfarlig gammel polo sånn at naboene ikke skal tro vi er noen ordentlige snobber. Det for holde at vi har en trafikksikker bil liksom. (Har du noen gang kjørt en Mercedez? Det er jo klart at man velger en sånn bil om man har penger til det). Jeg har kjøpt noen ekstra billige utedresser til ungene på Rimi. De sender jeg dem ut i når de skal leke hjemme. Det for holde at de holder seg varm og tørr i barnehagen hvor naboene ikke kan se hvor dyre dresser de har. Høres ut som om du har dårlig råd og er ganske misunnelig. Trist! Jeg kjøper det tøyet jeg synes er pent til ungene. Og joda, de har mye merkeklær. Men egentlig driter jeg i merkene, det er bare det at når jeg finner noe ordentlig fint jeg bare MÅ kjøpe er det gjerne et merkeplagg. Men jeg ville aldri ha funnet på å fortelle ungene at dette er en dyr genser etc. Men selv ganske små barn har jo gjerne en oppfattning av hva de liker og ikke. Har foreldrene til disse nabobarna inprentet ungene hva slags merker de går med kan jeg imidlertid være enig med at dette begynner å bli særdeles ekkelt...
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #8 Skrevet 6. oktober 2008 Hvorfor er man fisefin om man går med dress? Mannen her går også i dress på jobb. Noen jobber krever faktisk det. Ungene her har også Reimaklær til utebruk. Vi har også venner vi har arvet barnetøy av, noe av det er merketøy. Trenger da ikke være snobbete av den grunn. Høres ut som du må jobbe litt med holdningene dine!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #9 Skrevet 6. oktober 2008 Da er det bra du ikke bor i nabolaget vårt.... Naboene våre har store villaer og en luksusbil hver til mammaen og pappaen. Du hadde vel stemplet oss også som snobber men kjører heller en trygg mercedes eller bmw når jeg har råd til det enn å kjøre enn mindre trygg bil. Og har man god råd så har man rett og slett større valgfrihet når det gjelder klær, har både dyre og billige klær.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #10 Skrevet 6. oktober 2008 hehehehehe, må virkelig le litt av deg. Snobbete liksom. Jeg kjører merce fordi det er noe av de sikreste bilene, samme med bmw for de som velger det. Mannen min går i dress på jobb for det er dresskode der. Vi har en inntekt på litt over det normale. Barnet mitt kommer til å få de klærne som er best,må ikke være merke, men jeg vil ha en tørr unge hjem fra barnehagen.
Anne-B. Skrevet 6. oktober 2008 #11 Skrevet 6. oktober 2008 Du er sjalu, du er sjalu, næ-næ-næ-nææ-nææ..
Gjest Toxic Skrevet 6. oktober 2008 #12 Skrevet 6. oktober 2008 Så dersom ditt barn hadde fått Reima-dress, ville ikke ungen fått lov å bruke den i sandkassen??? Jøss... Ungen din bør nok prise seg lykkelig over din dårlige økonomi, tror nemlig ikke du ville taklet det motsatte særlig godt. Håper forresten du skifter truse litt oftere enn du antyder her, ellers vil jeg påstå at du ha et alvorlig problem angående intimhygiene.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #13 Skrevet 6. oktober 2008 HI må jobbe med SINE holdninger?! Hva med mange som skriver svar her da, og den kvalme, ekle holdningen de har til de som tjener mindre enn seg. Her er er det jo EKSTREME fordommer mot de som tjener mindre enn dem! Faen så kvalmt. Så om noen ikke har råd til f.eks. en mercedes, så er de dårlige foreldre fordi de ikke har en "sikker" bil?! Latterlig, som om mercedes og bmw er de eneste sikre bilene. Tydelig på denne tråden at intelligens IKKE kan kjøpes for penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå