jinte1983 Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Blir så skuffa og oppgitt, nav skal vi liksom kunne stole på.... Jeg går sykmeldt, og mottar sykepenger fra nav i og med at arb.giver ikke forskutterer.... Da jeg mottok penger i september synes jeg at det var en litt liten sum, men så sto det også at det gjaldt for perioden 1. til 25. september.... Ikke dagene i slutten av august etter sist mottatt... Tenkte jeg skulle se ann... Nå var jeg inne på regningskontoen som jeg og gubben har felles, for å sjekke at billånet hadde blitt trekt. Der så jeg at nav hadde gjort en innbetaling 1. oktober på en sum jeg ikke skjønte noe av, Ringte dem, og jada, fikk bekreftet at det var resten av sykepengene mine som jeg ikke fikk sist utbetaling. Hvordan i all verden de har klart å sette dem inn på regningskontoen vår, og ikke min konto fikk jeg ikke noe svar på, jeg må ringe dem opp igjen..... Barnetrygden går inn på regningskontoen, og har gjort det "alltid"... Eller det vil si, den skulle ha gjort det... Den gjorde det i begynnelsen, og det var greit liksom, så jeg tenkte ikke mer på det. Jeg var aldri inne på kontoen for gubben tok seg av å ordne de faste trekkene, og han tenkte ikke særlig over den trygda... Men en dag jeg var inne der for lenge siden, så oppdaget jeg at vi ikke hadde mottatt barnetrygda den mnd... Jeg sjekket bakover, og oppdaget at vi ikke hadde mottatt på over 1,5 år! Kan si jeg ringte veldig kjapt, og da fant jeg ut at de, helt plutselig, hadde begynt å sette pengene over til en helt ukjent konto,. Og personen som eide den kontoen hadde selvsagt ikke sagt fra om at den mottok penger den ikke skulle ha... Så fikk etterbetalt, men uten renter (for det hadde jeg ikke krav på siden det var penger fra nav, selv om det var de som hadde driti seg ut, men fy f det er litt av en sum over så lang tid, så vedkommende som fikk pengene tjente på det)... Er jo ikke vettugt for fem flate øre at de roter til så jævlig Uff... Skal ringe opp igjen nå, så det blir spennende om jeg får noen forklaring, eller unnskyldning for den saks skyld.... SUKK
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Unnskyld meg, men feil skjer. Og tok det dere halvannet år å oppdage dette har dere virkelig ikke orden på økonomien..
jinte1983 Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2008 Eh, unnskyld meg også, miss anonym...... det er en felles regningskonto, i hans navn, så jeg pleide ikke akkurat å drive inne på den. Der går hus, bil og større regninger som strøm og slik... Egne regninger betaler jeg selv fra egen konto. Jeg visste at trygden kom inn dit, så tenkte ikke mer på det enn at det skulle fortsette å gå av seg selv.... Gubben hadde ikke tenkt mer over det han heller, for det gikk jo av seg selv lenge.... At NAV plutselig bestemmer seg for å endre kontonummer, til et som ikke ligna i det hele tatt på noen av våre kontonumre, er faktisk veldig seriøst og ille... Og "ikke orden på økonomien"... Neivel... Kanskje det er akkurat det vi har, ellers så hadde vi antagelig oppdaget det før ja. Men nå er jeg uansett inne på kontoen og sjekker til stadighet.... Og at de nå har greid å sette deler av mine penger inn på en annen konto, det beklaget de veldig, for det var også slik som absolutt ikke skulle skje.... Så feil skjer, ja, men når det er slike feil synes jeg det er temmelig urovekkende
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Jo jeg har selv egen regningskonto, men hvis en av inntektene plutselig bortfaller ville det ikke gått ubemerket hen. Og iallefall ikke i mange måneder, eller år. Såpass oversikt må man ha. Om ikke det er ditt bord, så er det typen din som burde oppdaget dette da. Nav gjorde feilen å bytte konto, dere gjorde feilen med å ikke melde fra om feilen før etter 18 måneder!
Elise18.11.08 Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 Det siste NAV trenger er støtte!!! SÅÅÅÅÅÅ masse feil de gjør daglig. Og etter hva jeg har lest i innlegg her på siden, vil jeg si alvorlige feil ogsåå... Nav= rotehoder.. Sånn er det med den saken..
cassandraimagen fødeklar:) Skrevet 6. oktober 2008 #6 Skrevet 6. oktober 2008 helt enig. var nede i dag på nav for å ordne noen papirer angående kjøring å slikt som jeg skulle ha penger igjen for. kjører nemlig 1,5 time for hver kontroll å det er en vei. så da tenkte jeg skulle høre med de om de hadde behandlet foreldrepenge søknaden meg å gubben var nede å fyllet ut for ca 2 månder siden. neida, det hadde de ikke å jeg går ut i permisjon den 14 denne månden. så gud vet når de pengene skal komme.har ingenting til overs til nav. over hode! så anonym, bare vent til du får problemer med de selv, da er du nok ikke så uenig:) ikke for å virke spydig eller noe altså
LilleVackreAnna Skrevet 6. oktober 2008 #7 Skrevet 6. oktober 2008 Kanskje litt urettferdig mot HI å legge inn dette innlegget bare i denne tråden, men må si meg litt enig med anonym her. Jeg syns faktisk NAV får ufortjent mye pepper på dette forumet, og at folk overdriver og overdramatiserer ganske mye. Når vi snakker om at penger blir utbetalt til feil konto, eller man får en utbetalingslapp i posten fordi NAV ikke har fått med seg hvilken konto vi skal ha pengene inn på, da syns jeg faktisk IKKE det er snakk om hverken alvorlige eller dramatiske feil. Det tar oss 2 min på tlf å fikse. Og jeg syns faktisk det er min plikt å følge med på at det jeg får utbetalt er riktig. Om man ikke får en stønad utbetalt, og ikke oppdager det før etter 1,5 år, kan det ikke BARE være hos NAV det går litt over styr. Her i huset har vi også felles regningskonto, hvor alle lån og større utgifter går fra, og jeg syns da det er helt naturlig at både jeg og mannen min følger med på inn- og utbetalinger herfra. Riktignok har vi rettigheter i forhold til NAV, men skulle da bare mangle at vi følger med og sjekker opp ting sjøl også. Syns det blir litt meningsløst å BARE klage på "helvetes inkompetente NAV" for hver liten filleting, som jeg syns mange her inne gjør -dette gjelder altså ikke bare til jinte1983! Selvfølgelig skjer det mer alvorlige feil noen ganger, og det er ikke bra. Jeg forsvarer det heller ikke, men som det har blitt sagt her, feil KAN skje -og skjer overalt, ikke bare i NAV. Det må være lov å få ut frustrasjon her inne, når man er lei av å ta telefoner til NAV for å finne ut av ting, men syns vi alle må regne med å følge med litt sjøl og tåle litt før det er full skandale. Men dette var nå bare min mening!!
Mamma til 2 gutter(01 og 08)<3 Skrevet 6. oktober 2008 #8 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg fikk foreldre pengene mine også inn på barnetrygdkonoen.Hadde ikke bedt dem om å sette dem inn der.Det tok noen dager før jeg oppdaget det.Hadde vært greit å få beskjed om sånne ting
jinte1983 Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 6. oktober 2008 Ja, såklart burde vi ha merket det før, men vi har ordnet oss såpass greit med økonomien at den kontoen ikke blir tom, og de fleste trekkene der går automatisk. Og mulig at gubben ikke tenkte over at det var dit de pengene skulle komme.... Og det er hans konto, men jeg står nå etter den hendelsen også som disponent, slik at jeg kan sjekke inn og ut, og overføre penger uten kostnad. Men jeg var ikke disponent på dette tidspunktet, så hadde ikke tilgang slik da. Vi meldte fra om feilen med en gang vi merket det.... Og feilen med å bytte konto, når ingen har bedt om det, og til et nummer som ikke ligna grisen... Det synes jeg er temmelig alvorlig, og de var ikke høye i hatten da det skjedde... Denne gangen, at de setter inn mine penger på gubben sin konto, det er også ganske alvorlig. Barnetrygda kommer nemlig i gubben sitt navn, og ikke mitt, så at de setter deler av mine sykepenger inn på den kontoen er ille. Det sier de selv også... Og jeg ble spurt en av gangene jeg ringte, om jeg ikke har fått brev i posten, om at de skal bruke kun en konto ved utbetalingene sine, slik at slike feil ikke skal skje. Men brevet har jeg ikke sett noe til, og i tillegg skulle jeg visst ikke ha det siden barnetrygda kommer til gubben, og ikke i mitt navn. Så de var selv ganske sjokkerte over at pengene mine ble satt inn feil, og de skulle virkelig granske saken. Og jeg var ikke sint eller noe i telefonen, men saklig, og de personene jeg snakket med tok det nesten verre opp enn meg, for det er jo hull i systemet deres.... Og ja, mange klager over nav her inne, men så mye tull de gjør så synes jeg faktisk ikke det er noe rart i det hele tatt. Selv har jeg få positive erfaringer, spesielt etter at de slo det sammen og gjorde om til nav... men hjelpen jeg får når det er noe, er som regel veldig bra, så det skal de ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå