Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 For å "få i gang fødselen" har jeg lest litt om her.. regner da med at dette er rødvin, og at d er pga garvesyren? Om d hadde vært pga alkoholen så kunne man jo like godt anbefalt en øl eller en drink liksom..Men kan man ikke bare drikke druejuice da?? Noen som vet hvorfor vin skulle ha noen effekt? Alle disse tipsene for å få fødselen i gang...er det egentlig så heldig? Gjør man miljøet der inne i magen surt for babyen sånn at den vil ut med å spise kanel ta lakserolje og helle i seg bitter lemon og ananas og sterk mat? i så fall vil jeg heller at babyen skal komme når den kommer..istedenfor å pplage den...men jeg bare lurer da..
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Når det gjelder alkohol blir det aldri brukt så mye penger på forskning som det blir når det gjelder om det på noen måte kan være sunt for noe. Det jeg har lært når det gjelder sunnhet i vin er at det ikke er alkoholen som er sunn, men druejuicen og de andre stoffene man får i alkoholfri vin også. Noen sier det kan ha litt bedre effekt pga at det blandes med alkoholen. Har lært i et rusfag jeg har at alt som blir sakt om at alkohol er sunnt for gravide og generellt andre ting også er bare tull. Så jeg vet egentlig ikke om vin kan ha noen effekt, men personlig holder jeg meg 100% unna alt av akohol så lenge babyen min er i magen, ikke bare for at man ikke vet hva den plutselig kan ta skade av, kanskje var det det ene glasset som gjorde utslaget, men også det at ungen får samme promille som mora, så det er litt det moralske også at jeg ikke vil sjenke ungen min. Jeg spurte faktisk jordmora mi om alle disse kjerringrådene for å få fødselen i gang om di er så bra. Hun sa at fødselen starter uansett ikke før babyen er klar og alt er modnet. Så det mange risikerer å ende opp med er at di stresser runt og vakser hus og hopper tau osv så de i stede blir gående i flere dager med vonde masrier før fødselen starter. Vet ikke om du ble så mye klokere på dette. Hehe.. Selv kommer jeg sikkert til å prøve et par kjerringråd når det nærmer seg. Men det viktigste er nok at man slapper av og ikke stresser så kommer babyen når den er klar for det:-)
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Ok.. sånn tenker jeg også, at man sliter seg selv bare ut om man skal drive å overaktivisere seg når man ikke har energi til det, bare i håp om å få fødselen i gang. babyen kommer nok når den er klar.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Ja, i tillegg kan jo babyen merke det hvis mor begynner å stresse runt omkring for å få fødselen i gang, så er nok ikke så sunt for noen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå