Bring_it_on!!:)) Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Hvorfor er ikke stek hverdagsmat.. Pga pris eller at det tar tid i ovnen?? Svinestek f.eks tar et par timer i ovnen men koster under 50.- lappen for 1.5 kg. ...
Gjest irismor Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Fordi det fra gammelt av er søndagsmiddag. Men finnes det egentlig "søndagsmiddager" nå til dags. Kos deg med den maten du har lyst på samme hvilken dag det er i uken =)) Det gjør nemlig vi ;-)
Mammarama=) Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Tror nok det er mer tiden en prisen som gjør det til "søndags" middag..Ikke alle som kan bruke flere timer på en steik etter jobb.. Tradisjon spiller vel og en rolle.Da en i "gammledager"spiste sparsommelig i ukedagene og flottet seg litt mer til helgen.
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 jeg syns vel kanskje det er litt sånn søndagsmiddag over det men kan egentlig ikke forklare hvorfor... vi spiser egentlig stek ofte vi, er jo billig og kan fint lages kvelden i forveien og så ha rester på brødskiva....
Bring_it_on!!:)) Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. oktober 2008 Ok.. hehe.. Bare lurte.. For svinestek er jo faktisk en veldig billig middag.. Og når jeg fikk til kommentar til bla. middagen at .. Er det en vanlig mandag for dere?? Som at jeg var en freak.. hehe...
Bring_it_on!!:)) Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. oktober 2008 Sant sant.. En hel stek er jo som regel alt for mye for en liten familie.. jeg pleier og lage lappskaus dagen etter av resten av den halve steken jeg da.. Så nå når jeg kjøpte steken på tilbud til 39.90 så har jeg middag for 2 dager på det kjøttstykke.. Og kun potetene og grønnsakene jeg må ha ved siden av.. Så for meg med ikke allverdens med penger så er det genialt..
hit og dit Skrevet 6. oktober 2008 #7 Skrevet 6. oktober 2008 Det må vera fordi det tar lang tid å lage, relativt til andre middager. Synes ikkje du er freak eg da, har mamma som jobba i helsevesenet så me kunne glatt ha "slike" middager på ein mandag, og noko kjappare på ein søndag. Eg er ikkje heilt vane med vekerutiner. Sjølv synes eg steik er litt oppskrytt eg da, synes ikkje det er gode middager. Kan til nød spise hjortesteik. Bortsett fra i lapskaus, det er godt. (Nå er det eg som er freaken)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå