Gå til innhold

17 + 2, bekymret over fin form..???!!!Noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 17 + 2 og kjente noe sommerfugl bevegelser i uke 14 og 15 (er førstegangs). Har ikke kjent noe liv siden, og er i meget bra form. Føler meg ikke gravid annet enn en liten mage og ømme bryster. Hørte fin hjertelyd hos jordmor i uke 13 og var på privat ul i uke 10. Av en eller annen merkelig grunn har jeg den siste uken blitt så bekymret over at det ikke er noe baby der lenger, selv om jeg vet det er helt urasjonelt. Reiser mye utenlands med jobb og er ikke hjemme mye, og når jeg selvfølgelig er hjemme et par dager nå så har hun ferie. Vi skal på ordinær ultralyd 17 oktober, så det føles så lenge til.

Er det noen som kan berolige meg, kanskje noen som har hatt/har samme følelsen? Jeg håper jo så veldig at den lille skal gi litt bevegelse fra seg snart slik at jeg slipper å gruble meg ihjel over dette hele tiden. Og hvis babyen hadde vært død så hadde jeg vel ikke vært i så forbasket god form???

Takk for svar;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei , )

Jeg synes du skal være glad og ikke bekymret! Det er mulig å føle noe bevegelse i livmoren så tidlig som du forteller, men det er ikke vanlig. Jeg er andregangs så jeg har i allefall fått litt erfaring....

Selv føler jeg at jeg kan ha kjent noe bevegelse, men det er vaskelig å si om det bare er luft ( jeg er 14 uker ). Med førstemann kjente jeg ingen bevegelse før uke 20 og det er også helt normalt. Kjente likevel ikke bevegelse daglig!

Hadde noe vært galt med deg/fosteret ville du nok fått komplikasjoner da kroppen hadde måtte ryddet opp.

Nyt tiden, disse ukene og endel uker framover er jo de absolutt beste , )

Det er fortsatt mange uker til du skal kjenne etter liv hver dag og i uke 17 er det svært få som kjenner liv, det er enda tidlig!

Lykke til videre , ))

Skrevet

Ååå jeg kjenner meg så godt igjen!! :D Jeg er 17 uker i dag og var på tidlig UL i uke 11. Da var alt tipp topp. Har kjent litt liv i noen uker, men det er ikke daglig og mest når jeg sitter i ro på jobb (??).

Skal på UL den 15 oktober og jeg kjenner at jeg både gleder og gruer meg til den. Det føles uendelig lenge til!!! Kanskje det er det at det nærmer seg UL som gjør oss litt smånervøse??

Jeg tror vi bare skal være glad for at vi er i så fin form og nyte tiden som er :D Ikke så mye trøst å få her, men vi er i allefall flere i samme båt :D

Skrevet

Takk takk! Det hjelper faktisk masse å høre dette fra noen. Jeg er vanligvis ikke hysterisk i det hele tatt og leser jo også at det er normalt å ikke kjenne liv så tidlig. Men så er det vel noe med disse hormonene og da som gjør oss litt "skrudde". Jeg og føler det er uendelig lenge til ul, men reiser bort igjen om 2 dager og da går plutselig 1,5 uke fort regner jeg med. Vi får holde hverandre oppdaterte!

Sant at vi får bare nyte den gode formen, jeg ser jo at det ikke er alle som har det så bra her inne....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...