Gå til innhold

Forslag til klubbmat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha klubb snart og vi er 10 stk.

Blir ofte servert salater i ulike varianter. Men har lyst til å ha noe annet...

Noen gode forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette trenger jeg også tips til så jeg dytter denne litt opp og håper noen har et knakende godt forslag. Jeg er helt blank og skal til pers på torsdag. Tipper det blir salat.

Skrevet

Jeg plaier å lage pai jeg :-)

Paiskall av 2,5 plate frossen butterdeig som tines, kjevles og legges pent i en paiform, legg bakepapir oppå buttedeigen i formen og fyll på med tørre erter eller bønner. Forstek i 10-15 min på 200-225 grader.

Fjern bakepapiret med ertene i.

Legg i hva du vil av fyll (jeg pleier å lage en med skinke og brokkoli og en med bacon og asparges, men bare fantasien setter grenser) og hell over en blanding av 3-4 egg, 0,5 boks creme fraiche og 150 g revet ost og salt og pepper. Stek i 30-40 min :-)

(kan også lages dager i forveien og fryses ned, bare å varme opp i ovn igjen:-))

Skrevet

(lager alltid 2 eller 4, avhengig av hvor mange som kommer, siden en boks creme fraiche og en pakke butterdeig holder til to paier.)

Skrevet

Takk Helene, kjempebra forslag!

Skrevet

Nachosgryte

.....................

Kjøttedeig stekes og krydres med tacokrydder

Nachochips strøs i en ildfast form, kjøttdeig over, gjerne litt jalapenos og toppes med revet ost. Gratineres til osten er smeltet. Serveres med rømme, salsa og evt guacamole

Nachosbiter

........................

Nachochips fordeles utover bakeplate, tacokrydret kjøttdeig fordeles på chipsene, evt jalapeno og ost på toppen. Gratineres i ovn til osten er smeltet.

Lefse med snøfrisk og røykelaks

.................................................

Storlefse, evt lompe

Snøfrisk med dill 8kan blandes i osten eller strø rett over)

eller snøfrisk naturell og fersk dill

Røykelaks

Snøfrisk smøres over lefsene, røykelaks legges på halve, rulles sammen og dels i passende biter. Kan legges kjølig i plastfolie og skjæres opp rett før servering.

.................................................

*Kyllingvinger med dip

'Grønnsaker med dip

*Ost og kjeks

*Suppe med brød - f.eks.Bergen fiskesuppe med reker, krepsehaler, små fiskeboller, gulerøtter, fløte

Gjest Sauen er på tjukka igjen=)
Skrevet

Lørdagshorn!

Lag en søt deig, f.eks bolledeig eller pizzadeig med ekstra sukker.

La den heve, kjevle den ut til en stor firkant.

Legg revet ost, bogskinke i terninger og løk i små terninger over hele deigen, og rull den sammen til et stort horn. Pensle med pisket egg eller melk.

Stek den på 200 grader til den er ferdig=) hehe, pleier ikke ta tiden.

Serveres i skiver, med salat til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...