Gå til innhold

Vet ikke mine arme råd lenger..... HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er en jente som er forlovet med noe som var verdens snilleste mann. vi har alt et barn sammen, å jeg går nå gravid med vårt andre barn. alt har forsåvidt gått fint til nå. for jeg har vært flink til å overse hans feil, å kanskje mine egne feil?

men problemet er at de siste ukene føler jeg at vi ikke er de rette for å leve sammen, føler at han rett å slett ikke bryr seg lenger over det jeg føler, å har av behov. jeg vil rett å slett bare synke ned i jorden, rømme om natten e.l

problemene han har som blir sterkere å sterkere er sinnet hans. jeg føler at han rett å slett ikke lenger er noen god far, hjelp tenkt at jeg kan skrive noe slikt, kjenner tårene presser på, men må få det ut, føler jeg ikke har noen å prate med lenger. han lar meg nesten aldrig få lov til å bevege meg ut for å få litt puste rom, være med venner o.l gjør jeg det får jeg et helvete bokstavlig talt. krangling å skjelling av alt å ingenting. å dette gjør han i nær vær av vårt barn som nermer seg 2.

begynner å få følelsen av anger på at jeg er sammen med han, han banner å truer med å slå å skade meg mens vårt lille barn oppserverer det.... hva skal jeg gjør? jeg vil bare ha en lykkelig familie med både mor å far....

ellers så vil han så vidt prøve å finne seg en jobb, jeg må så å si tvinge han til å søke, å når han gjør det, ender det opp med at det er jeg som må skrive søknaden hans.... noen som kan komme med noen oppmuntrendes råd?

trenger det sårt nå :( har begynt å grine meg selv til søvn, tilogmed det merker han ikke.....

HJELP MEG........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ikke en bra situasjon for deg eller barn(a) dine. Jeg foreslår at du skriver et brev til ham,om disse tingene,som du lar være igjen i huset. Så drar du til en slektning/god venn, og bor der en stund. Det som er viktig,er at det er DIN slektning/DIN venn, ikke deres felles venn.

Du må tenke på deg selv og barna. Ved å innrømme for deg selv at du er i et potensielt fysisk farlig forhold, så har du kommet langt. Behandler han deg på denne måten,så har han ikke respekt for deg. Dere kan kanskje redde forholdet, men hvis det er en sjanse for at han skader deg,eller barna, er det verdt det? - Nei!

Kom deg vekk. Så fort du kan!

Nå kjenner jeg dere ikke, og vet ikke nok om deres problemer, men de tingene du skriver om, er FARLIGE for et barn å vokse opp i.

Det at han truer med vold, er å regne som psykisk vold. Jeg må gjenta det ennå en gang - kom deg vekk! Men kom deg til et sted hvor du er trygg, ikke vær alene, i tilfelle han faktisk mener noe med disse truslene. hvis du har mulighet til å ringe et krisesenter, så foreslår jeg det.

Håper dette ordner seg.

Lykke til!!

Skrevet

Jeg må bare si meg helt enig med Marielle23. Han ødelegger deg. Han utøver psykisk terror over deg. Høres sterkt ut, men han har alle tegnene. Jeg tror også at en vakker dag kommer han til å gjøre alvor av truslene sine. Det er ikke sånn som dette det skal være. Han vil helt klart kontrollere deg. Han kommer til å ødelegge både deg og barna. Kom dere ut mens dere kan.

Dette er en farlig mann og han blir bare verre.

Lykke til.

Skrevet

Har du ikke noen i familien din du kan snakke med, eventuelt flytte inn til så du kan få pustet ut litt og fått gjort deg en avgjørelse for hva du føler er best for deg og barna dine? Ellers har du alltid krisesentre til hjelp da... Du kan også ringe Psykisk helse, der kan du få snakke med noen over på telefon om situasjonen og få råd til hjelp...

Ingen skal måtte tvinge seg selv til å leve et liv en ikke ønsker. Det er trossalt ditt liv, ta ansvar for det...man lever kun en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...