Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har visst en veldig aktiv baby i magen....Innimellom er det helt ekstremt. Kjennes ut som hun snur seg flere ganger etter hverandre og turner og danser på en gang. Er 34 pluss 6 i dag og trodde ikke det var så god plass å bevege seg på lenger. Noen flere som har det slik? Hvordan kjenner man eventuelt at babyen har snudd seg med hodet ned? Jeg kjenner bevegelser og spark over hele magen, både nedover, oppover og på begge sider?? Er dette normalt eller er det grunn til bekymring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har også en veldig aktiv baby i magen! Har det på samme måte som deg med mye turning og romstering. Jeg er 32+6 i dag.

Jeg kjenner mest av føttene i sidene og oppover.

Det jeg kjenner som spark nedover mener jeg er hendene som dytter og ikke føttene. Det kan jo være det hos deg også :)

På kontrollene har ihvertfall min ligget med hodet ned hver gang, og jeg tror ikke han snur seg så mye som det føles ut. Tror det bare er mer at han bytter side om du skjønner :)

Jeg er veldig glad for min aktive baby, for jeg hadde nok vært mer bekymret for lite bevegelser ;)

Skrevet

Hei:) har også et barn i magen som er velsig aktiv. Er 34+3 i dag. Gutten min ligger med hodet festet i bekkenet. Jeg kjenner bevegelser over det hele...Jordmor sa til meg at siden jeg er lang i ryggen bærer jeg barnet litt annerledes enn de som ikke er det. Har liksom bedre plass til den lille, så han har mere mulighet til å bevege seg. Bare positivt at ungen din beveger seg:) Jeg kjenner rompen på ene siden, beina ut i den andre siden, skuldrene og hendene ned i underlivet.Kjennes både rart, ubehagelig og kiler på en og samme tid. ;) Ingen grunn til beskymring etter min mening:)

Skrevet

Hei

Jeg er i uke 36 nå og hun er fortsatt veldig aktiv, men bevegelsene har endret litt karakter.. hodet er godt festet så det er kroppen som beveger seg og jeg kjenner rumpa godt, som ligger opp mot min venstre side. men hun er sterk og knuffer så hardt med lår og knær? innimellom at jeg hopper i stolen. hehe.. men for all del, jeg er veldig fornøyd med å kjenne så mye, for jeg har også vært inn til registrering grunnet mangel på beveglser (det var før hodet festet seg og hun hadde snudd seg og sparket inn mot ryggen min, derfor..) men dte begynner jo vel å bli trangt i livmoren også nå, så beveglsene kjennes kanskje hardere ut pga dte, om dere skjønner hva jeg mener ?!;)

Skrevet

Jeg er 39+3 i dag, og babyen min er fortsatt veldig aktiv, så det er fullt mulig å ha en aktiv baby når man er 34-35 uker på vei. Jeg trodde også aktivitetsnivået ville roe seg etterhvert som babyen fikk mindre plass, men det er visst ikke alle som gjør det... Her i gården er snuppa i hundreogti stort sett hele tiden.

Ihvertfall, babyen min snudde seg i uke 30, og siden da har jeg kjent spark og bevegelser fra beina på min høyre side. Rumpa ligger oppunder brystene mine, og babyens rygg på min venstre side. Sånn har hun lagt siden. Men, fram til hodet festet seg i uke 35-36 så kjente jeg at hun beveget beina mer over hele magen. Nå er det mest rugging av kroppen i de retninger hun greier, dunking med bein og armer der hun kommer til.. Var på ultralyd på føden i forrige uke (38+4), jeg har en gjennomsnittsstor jentebaby i magen, hun var 3300 g da, men legen kommenterte at hun er litt over gjennomsnittet aktiv til at fødselen er så nærme...

Det jeg skal fram til er at jeg tror nok ikke du skal bekymre deg, at babyen er aktiv er bare et tegn på at h*n har det fint, og bruker energien sin på å være i bevegelse. Men, du skal være obs på betydelig endring i adferdsmønsteret. Er du i tvil ta kontakt med føden, så får du råd/veil evt komme inn til en sjekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...