Gå til innhold

Om å bruke BIM som lege.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir helt rystet noen ganger.

Damer som har; høyt blodtrykk, proteiner i urinen. Så skriver de her, at nå har de begynnt å få vondt under høyre ribbeinsbue og de har store ødemer.

"Hva skal jeg gjøre? Kan dette være svangerskapsforgiftning? Skal jeg ringe lege?"

HALLO??????!!!!

Selvfølgelig skal du ringe lege!

Jeg blir helt oppgitt over damer som bruker dette forumet som "lege" når de har tydelige tegn på veldig alvorlige sykdommer.

Herregud, skjerp dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig i det du sier.. MEN man vet jo ikke hva personen allerede har gjort da..

Jeg kan f. eks. skrive ett innlegg her om sykdom. Men da har jeg allerede ringt legen, og venter på time f. eks. Men lurer kanskje på om andre har opplevd det samme, hatt de samme symptomene, eller om noen har peil på hva det KAN være..

Skrevet

Så er det vel fint at noen kan opplyse vedkommende om at det hun opplever er tydelige tegn på alvorlige tilstander, da?

Skrevet

Jupp, det er fint aa kunne spoerre her inne naar man ikke kan faa fatt i venner-familie man kan spoerre. Legevakta her er i hvertfall styrt av en gjen surpomper jeg ikke toerr ringe med mindre jeg foeler meg sikker paa at jeg har god grunn ...

Skrevet

Er ganske så enig sjølv. Er så altfor mange som bruker nettet som "lege". Ring heller først. Bruk heller nettet til andre ting enn å få stilt ein diagnose via nett av altfor mange ufaglærte gravide..... Joda, vi har jo den erfaring med å vere gravid, men kan jo ikkje måle blodtrykk og ta urinprøve over nett.....

Skrevet

Jeg syns dete r veldig greit å ringe legekontoret for å snakke med dem jeg. Da forteller jeg hvordan jeg opplever ting, om symptomer osv. Så kan ofte sekretæren der fortelle meg om jeg burde få en time eller ei.. Veldig allright å ha vært i kontakt med en fagperson syns jeg.. Så kan jeg heller spør på nett etterpå.. Om erfaringer osv.

Skrevet

Vel, det kan jo ofte være en kamp å faktisk få en legetime. Jeg husker da jeg fikk svangerskapsforgiftning. Legen ville sende meg på sykehuset for sjekk om fredagen, men sykehuset mente at blodtrykket ikke var høyt nok etc i forhold til den elendige / manglende kapasiteten de hadde.

Ble dårligere over helgen. Når mandagen kom ringte jeg legekontoret og fortalte at legen egentlig ville ha meg på sykehuset fredagen og at jeg nå var blitt dårligere (legen hadde allerede skrevet henvisningsbrev jeg skulle ta med til sykehuset). Hodepine, synsforstyrrelser etc. Men nei, de hadde dessverre ikke noe ledig tid til at jeg kunne få sjekket blodtrykket mitt den dagen!!!!!! (Legen min var ikke på jobb denne dagen - men der er andre leger på samme legekontor). Ringte dermed jordmor får å høre om jeg kunne få komme til henne for å sjekke blodtrykk. Men nei, hun hadde ikke ledig tid hun heller! MEN, hun ringte tilbake til legekontoret slik at damene der forstod alvoret. Heldige meg fikk dermed likevel lov til å komme for å få sjekket blodtrykket. Ble sendt direkte til sykehuset og innlagt sporenstreks. Fikk ikke en gang lov til å dra hjem for å hente klær etc. Hadde alvorlig svangerskapsforgiftning.

Moralen er: det kan være fornuftig å faktisk være klar over at man MÅ ha hjelp, for det er ikke alltid man kan stole på at sekretærene på legekontoret faktisk gjør jobben sin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...