Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg bor på en forholdsvis stor plass der det er fotball, idrettslag, speider, skolekorps, kor etc. Jeg mener at barna kan få gå på de aktivitetene de har lyst til, men bare de som er i nærmiljøet, som de selv kan gå til. Hvis de vil begynne på noe i byen (20 min med buss) må de vente til de er gamle nok til å kunne ta bussen selv .Hvis det er stevner etc. andre plasser i helgene kjører jeg selvsagt. De utelukker jo ballett, kampsport, musikkskole etc. Men det kan de begynne på når de blir eldre hvis de vil. Dette fører til at vi har en veldig rolig og avslappende hverdag. Også for barna. Nå er jo jeg heldig som har så mange aktiviteter i nærmiljøet så jeg skjønner de som må kjøre hvis det er langt til skole etc. Mine har heller ikke startet med aktiviteter før de begyndte på skolen. Er jeg for streng? Har ikke vært store konflikter da.
___ Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg synes deter en veldig grei regel. Vi gjorde det på samme måte da jeg var barn. Det eneste unntaket var at foreldrene våre syntes det var viktig at vi lærte å svømme tidlig. De tok oss derfor tidlig med på svømmekurs. Jeg håper vi klarer å gjennomføre omtrent samme regel selv.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg er Hi og veldig enig i det med svømming (angående sikkerhet). Nå bor vi på ei øy og derfor har de lært å svømme veldig tidlig. Bestefaren har tatt seg av det i sjøen.
trebarnsmor Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Vi bor sånn til at vi må kjøre til alle aktiviteter, og barna har fått beskjed om at de får være med på en aktivitet i uka. (de er 4,6 og 8 år) Grunnen til at jeg har gjort det sånn er at den tiden med aktiviteter hver ettermiddag og helg kommer tidsnok, så enda holder det med en ting i uka. Vet mange synes jeg er streng, men jeg ønsker ikke at de skal stresse med aktiviteter hver dag enda.....
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 Her tenker vi litt annerledes, her får barna være med på det de vil også om det er 3 forskjellige aktiviteter i uka. Det fins ingenting bedre for barn og være i aktivitet og det må jo gå an å samkjøre litt med andre foreldre når det kommer til kjøring? Vil heller at mine barn har aktiviteter å være med på enn å henge på nærmste nærbutikk. Eller foran dataen osv.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #6 Skrevet 6. oktober 2008 Det er vel ingen automatikk i at de henger rundt nærmeste nærbutikk hvis vi setter litt grenser for hvor mange aktiviteter de får være med på. Heller ikke at de sitter med på data. Men det kan være bra at alt ikke er organisert. Men det gjør jo ikke at foreldre ikke er involvert.
-Hengebuksvinet- Skrevet 6. oktober 2008 #8 Skrevet 6. oktober 2008 og for barn under 8 år klarer jeg ikke å se at det skulle være "skadelig" å ha bare en fritidsaktivitet. Tvert imot har jeg inntrykk av at mange barn skulle ønske at foreldrene klarte å ta det litt mer med ro, nevøen min tigget bl.a. foreldrene sine om å begynne å være hjemme i helgene av og til, da han var yngre. I år har 7 og 8 åringen min bare en fast aktivitet, men denne aktiviteten tar 1-2 kvelder i uka (+ ev helger). Dette er vel delvis valgt av ungene, som ville kutte ut en aktivitet de hadde i fjor, og delvis valgt av meg (en av dem ville begynne på noe som krevde i overkant mye av oss foreldre, og da han ikke var overivrig, lot jeg det bare gå i glemmeboka). . Tror ikke akkurat antall aktiviteter er målet på hvor engasjerte foreldrene er, heller tvert imot. Mange ser heller ut til å se på en del fritidsaktiviteter som en barnepass ordning ;-) Da tror jeg det er like viktig å ta med ungene ut i skog og mark, på ski, konserter, kino, barneteater og andre ting som foregår i lokalsamfunnet.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #9 Skrevet 6. oktober 2008 Veldig enig med Synnøve F. Jeg mener f.eks at det er viktig at vi spiser middag alle sammen kl. 16.00. Da ¨må alle møte opp og spise og prate litt skikkelig. Så kan de gå på aktiviteter etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå