Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg er så lei! Fikk medisin av legen og jordmor forrige uke for å få sove litt, hjalp i tre netter og så var det tilbake til samme gamle med omtrent null søvn. Jeg føler meg bare lei, sur, deprimert og sliten hele tiden, vet ikke hvordan jeg skal klare de siste 4 ukene til terminen nå Er rastløs som fy, klarer liksom ikke få ro på meg uansett hva jeg gjør, nesten indre uro... Æsj, må bare klage litt, alt føles litt hapløst akkurat nå...
Frøken Linn Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Henger meg med på denne jeg! Møkk lei kommentarer man får som gravid. Så utrolig lei v å høre: Å herregud for en STOR mage!! Er du sikker på at det bare er EN der??? Og er dere HELT sikker på at det er GUTT?? Du har jo jente mage! YESS folkens! 2 ultralyd er sikkert feil,men dere har nok sikkert rett som gikk gravid en gang for 10 år siden! Dere vet alt! Fy f*** jeg er så lei! Jeg vil føde NÅ!! Føler meg som en feit hval. Har gått opp nesten 30 kg,og MASSE vann i kroppen. Gleder meg til å komme inn i normale klær. =) Og det med å få sove er jo skikkelig oppskrytt, så fort jeg har lagt meg i sengen,må jeg tisse igjen.. Flyr på do hele natten, men på dagen tisser jeg nesten ikke noe. Rare greier! hehe
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2008 Åja, de pokkers kommentarene! Selvfølgelig tar 7 ul feil (får ul hver kontroll), det er garantert en til som har gjemt seg bak den ene, møkkafolk! Hehe... vet noen sier kun for å erte meg og det er greit nok, men folk jeg ikke kjenner så godt trenger vel pokker ikke kommentere magen, kjønn osv??? Jo tenk, vi syns det er veldig spennende selv om vi får gutt nr. 2, er ikke lei oss fordi det ikke er jente denne gangen, AAAARGH!!! Kjenner hormonene koker her nå, jeg vil bare bli ferdig med hele dritten. Har denne uka igjen på skolen før jeg tar permisjon, har to prøver denne uka og jeg vil bare legge meg under dyna og gjemme meg Vil ikke på skolen, orker ikke! Hadde vært sykemeldt for lenge siden hvis jeg hadde vært i jobb men presser meg selvfølgelig for mye når jeg er i utdannelse fordi jeg skal fullføre dette året. Skal på modningsakupunktur i morra så hååååper det har noe effekt :S
Frøken Linn Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Skjønner ikke hvorfor folk trenger å ha så mange kommentarer jeg.. Du er liksom felles eiendom når du er gravid. Alle kan ha en mening om deg, og så fort vi gir en mening tilbake eller reagerer på det som blir sagt, er vi hormonelle. Er det mulig!?! Jeg stirrer ikke på folk jeg går forbi og peker, men det er HELT greit om det er noen som er gravid. For vi kan jo ikke forvente å gå ut UTEN å få blikk.. Men å få bli med på noe, det kan man ikke når man er gravid.. Ikke ut på byen, og helst ikke noe annet sted heller.. Man er jo gravid,og da skal man jo bare sitte hjemme å tenke over det som skal skje.. HUFF! Tankeløse folk!
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. oktober 2008 Hehe, ja er sant det. Vi er allemannseie så fort egget er befruktet omtrent! Tar masse buss hver dag og det verste jeg vet er når fremmede gamle damer kommer og legger begge henda på magen (får ikke dekket nok av mageskinnet med bare en hånd må vite) og begynner å spørre og grave. Så da sitter jeg der forfjamsa og stressa fordi eldstemann på 2 skal hentes i barnehagen om 30 min. Skulle ønske jeg var tøff nok til å si noe men klarer ikke såre de gamle søte damene som tross alt mener det godt og er ensomme stakkar. Hehe, eneste gamle dama jeg greier å si imot er min egen bestemor på 82 år som alltid klager over at jeg går i altfor trange klær, det mååå vel gå ann å å gå i noe annet vel?? Hehe, joda, en stor potetsekk, men magen vises godt der også
ajate *høygravid* Skrevet 6. oktober 2008 #6 Skrevet 6. oktober 2008 Henger meg på her Er også drittlei! Og ja hva er det med disse kommentarene og det at folk føler at de har lov til å si hva som helst til en.....? Det er hakket før man svarer tilbake: "ja jeg har da i det minste en god grunn til å ha stor mage, i motsetning til deg". Jeg har ikke sagt det, men hatt lyst mange ganger. Her påstår alle også at det er "guttemage", men UL sier jente. Var ute for akkurat det samme ved forrige svangerskap. Blir fint å få litt mer "privatliv" i forhold til fremmede etter fødsel. Men jeg vet at utfordringer også dukker opp med skuelystne, som feks. svigermor i forh til amming. Jeg er ikke av typen som liker å bare slenge brystene frem.
Frøken Linn Skrevet 6. oktober 2008 #7 Skrevet 6. oktober 2008 Klart vi må bite tenna sammen, vi kan jo ikke forvente noe annet. Det er bare å krafse løs, og fint om du drar opp genseren i tillegg. Og om det er noen som spørr om de kan få kjenne på magen, så legger de jo selvfølgelig hånda på magen FØR de spørr... hehe LOGISK! Joda, det er mye som er greit å gjøre på gravide. Lurer på om folk synes det er greit når noe blir mot dem.? Gi en liten kommentar som: Skal du virkelig gå ut i det da?? Har du mye vann i kroppen?? Du har blitt ganske stor! Spiser du vanlig mat eller?? Og aller best: Du vet at det kan være farlig?! hahahaha
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. oktober 2008 #8 Skrevet 6. oktober 2008 Skriver under her jeg og!! Har igrunnen vært lei en mnds tid allerede.. Men nå er d heldigvis bare litt under tre uker igjen- håååper jeg slipper overtid!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå