Gå til innhold

Angående utslag på urin og HELLP??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i 28 svangerskapsuke og har hatt 1+ på alle mine urinprøver. Alle de forksjellige(jormor,lege osv) sier det ikke er noe å bekymre seg over pga det sikkert bare er forurensing(?) Men uansett,jeg har begynt å fått smerter rett ved ribbbeina, dette her kommer og går men er uffatlig vondt når dette kommer. Hva kan dette være? Vet ikek helt hva HELLP er men leste bare noen inlegg da dette hadde sammenheng. Noen smarte damer der med tips? Eller litt hjelp? Sliter også med mye vondt mage

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legen!

For å finne ut om det er HELLP er du nødt til å ta blodprøver for å sjekke leververdiene dine.

Svangerskapsforgiftning vises ved en kombinasjon av ødemer, proteiner i urinen og undertrykk over 90, om jeg ikke husker helt feil.

Så, ring lege din, få sjekket blodtrykket ditt, og spør om å få tatt blodprøver.

Skrevet

1 + på hva da?

Når de sier forurensing er det kanskje +1 på Leukocytter du har? Dette har i så fall ikke noe å gjøre med HELLP.

HELLP er en alvorlig form for svangerskapsforgiftning og er fulgt av proteiner i urinen og høyt BT.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...