ChellBell - har født! Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Trodde det var noe en kunne bruke fra de er nyfødte av jeg.. er det helt feil det? Tenker på en helt vanlig Baby Björn... Det er ikke snakk om å gå tur med babyen i den, men hvis man skal fort ærend i butikken og løper fra bilen og inn - og ut f.eks..
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har bestillt og venter på babybjørn bæresele, fikk beskjed fra hun som jobber på babybutikken at man kan bruke den med en gang ungen blir født, så lenge den ikke er født alt for tidlig, må veie 3500gram.
ChellBell - har født! Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2008 Takk for svar! Jeg spurte en fysioterapaut også og hun sa det er veldig bra med variasjon og hjertebank Det eneste er at når de er veldig små så må de støttes opp med hendene i ryggen for de har en tendens til å sige til siden.. og det er ikke så bra for en liten rygg.
ajate *høygravid* Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har hørt at man ikke skal bære de for lenge av gangen i Babybjørn da det belaster hoftepartiet. Men korte turer gjør sikkert ikke noe. Husk det finnes mange alternativer på bæredimser som ikke er like belastende på deler av kroppen. Ta ev. en titt inne på tettinntil.no
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 når barnet har passert 3,5 kg det skal sitte med magen inn mot din mage til det er minst 4 mnd - lese akkurat om dette i går ;o)
ChellBell - har født! Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. oktober 2008 Typisk at det skal være flere typer Baby Björn også da... :S Alltid så mye å velge mellom! Er orginalen okay å bruke? Ser det er noe som heter air, active osv.. Sånne andre bære-dingser er ikke helt min stil så jeg holder meg til en klassisk bæresele.
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #7 Skrevet 6. oktober 2008 Enig med deg - jeg har en det står BeSafe på....husker ikke om det er baby bjørn sin...lenge siden jeg fikk den og har kastet emballasjen. Solid sak iallefall.
HegeAE Skrevet 6. oktober 2008 #8 Skrevet 6. oktober 2008 Har babybjørn original. Begynte å bruke den ganske tidleg, men det var kun dei periodene ho skreik veldig mykje og ligge i vogna når ein var ute og trilla ikkje hjalp. Kjøper ikkje noko ny, men skal etter kvart ha ein bæremeir når den yngste blir eldre.... Kjempefint å gå på tur med.
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #9 Skrevet 6. oktober 2008 Babybjørn skal man bruke veldig lite i begynnelsen fordi barnet får helt feil sittestilling i den. All vekten og belastningen havner på ryggen og hoftene til den lille. Når vi kjøpte vår så fikk vi beskjed om at ca et kvarter per mnd de første mnd var en grei regel å gå etter Men det finnes flere andre bæremetoder man kan bruke fra barnet er nyfødt slynge eller meitai (som er min favoritt) for eks.
ajate *høygravid* Skrevet 6. oktober 2008 #10 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har virkelig elsket min mei tai! Jeg trodde jeg ikke var til alternative bæredimser heller, men jeg må virkelig si at det gikk et lys opp for meg da jeg lånte av en venninne. Desverre kom jeg inn i det da min datter var litt vel stor til slynge. Nå skal jeg teste elastisk sjal. Spent på om jeg får det til, men vet at det bare skal litt tålmodighet til - og så er det gevinst! Den kan man jo også amme i. Har også ringslynge som er en lettere variant. Anbefaler folk å ikke være skeptiske slik jeg var. Man går glipp av en positiv måte å bære barnet på. Også er det mange som har god nytte av det om de har kolikk barn. Skulle absolutt oppdaget det noe før i alle de skrikeperiodene hvor vi gikk og bar til armene ikke kunne mer.
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #11 Skrevet 6. oktober 2008 Var sånn det var her også ajate Jeg trodde sånt bæretøy var for sånne skikkelig alternative og sære mødre hehehe Men så fikk jeg så problemer med nakken og ryggen når jeg bar i bb-selen, kunne ikke ha den på i mer enn 20 min før jeg bare MÅTTE ha den av. Nå kan jeg bære min 2,5 åring i meitai på to timer lange tuer uten å få vondt i det hele tatt En helt annen verden! Samboeren min liker også mt bedre, har bestilt en som har en "mammaside" og en "pappaside" på babyhawk.com. Utrolig fin
ajate *høygravid* Skrevet 6. oktober 2008 #12 Skrevet 6. oktober 2008 Så smart med en pappa- og mamma-side Jeg hadde også en Bergansbæremeis, men den kommer aldri i bruk mer (så den skal selges billig). Mei Tai er helt fantastisk å bære i! Mye lettere og bedre bærekomfor! Ja også finnes de jo i alskens lekre design
ajate *høygravid* Skrevet 6. oktober 2008 #13 Skrevet 6. oktober 2008 Nå..jeg høres sikkert veldig frelst ut, men det er jeg vel også blitt litt ... kremt Jeg tenkte også at det er for "hippi" med de bæregreiene - men det er det altså ikke. Det er bare enormt praktisk og godt for barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå