Gå til innhold

er det veldig dumt, ang. navn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å gi barnet mitt samme navn som navn nr. 2, som mitt søskenbarns sønn har som sitt navn (han har bare ett navn.)

Bor langt fra hverandre og har nesten aldri kontakt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dvs at ditt barn har samme mellomnavn som sin tremenning har som hovednavn? Nei, det hadde jeg ikke tenkt på - snupp her har mange 3 menninger (noen har vi kontakt med, andre ikke) og jeg hadde ikke vært redd for å bruke noen av de navnene om de hadde vært i "vår gate"...

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke er dumt!

Ikke om dere hadd bodd nært hverandre og møttes ofte heller! :)

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke.

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke vet hva halparten av barna til søskenbarna mine heter. Vi er en relativt stor familie og de fleste søskenbarna har stiftet familie med 2-4 barn.

Skrevet

Det synes jeg ikke gjør noenting =)

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Men jeg hadde ikke brukt akkurat samme navnet alene, uansett om vi hadde kontakt eller ikke.

Skrevet

Jeg syns det kommer litt an på navnet.

Dersom det er et meget spesielt og uvanlig navn ville jeg nok ikke ha brukt det, men dersom det var et mer "vanlig" navn hadde jeg brukt det ja.

Skrevet

Hadde ikke tenkt på det i det hele tatt.

Skrevet

Jeg syns ikke det er dumt, men hadde selv ikke gjort det.

Skrevet

min gutt har det han, har mellom navn som tremening han har til eneste navn og de møttes i sommer og tremeningen hadde fortalt sin morfar,min onkel at det var bra at de hadde samme navn for det er et fint navn

og vi har mye kontakt med de mamma hannes var min forlover

har ikke hørt noen som reagerte på det

og mine barn har tre tremeninger som har samme navn og de har bare et navn så min mormor har tre oldebarn med samme navn

Skrevet

Min mellomste sønn har 2 navn.Andrenavnet er etter min farfar.

Min fetter med kone er fadder på mellomste og vi har ganske mykje kontakt.Dei har ein sønn som er 8mnd yngre ein min sønn,og han har samme navn som min sønn har som andre navn.

Eg har aldri brydd meg noe spes. om det.

Men eg fikk nokken spørsmål om dei ikkje hadde bedre fantasi,men fetteren min hadde også lyst å kalle opp etter farfar.Trur ikkje folk tenkte over akkurat det.

Skrevet

Kom plutselig på at mannen min har et søskenbarn med dobbeltnavn, der navn nummer to er det samme som mannen min sitt. Vi har vært sammen i mange, mange år, men det har jeg aldri tenkt over før i dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...